Ami az egyiknek hattyúdal, az a másiknak friss, ropogós inspiráció: a hetvenes éveiket taposó Mael fivérek 26. albuma csordultig tele van energiával. Ez a kritika először a Recorder magazin 105. számában jelent meg.
Egy erős, fél évszázados zenei karrier után természetes lenne a nyugdíjas évekre, elmerengő életműinterjúkra és szikár, összegző dalokra gondolni. Russell és Ron Mael azonban inkább kiélvezi a pop-rock-electro aranyháromszögben kititrált bolondériára irányuló figyelmet – tessék, fricska mindenkinek, aki az elmúlásról szóló meditációt várt!
"SOSEM POSHADT A ZENÉNK" - SPARKS-INTERJÚ
A The Girl Is Crying in Her Latte energiája már-már mániás epizódra emlékeztet: tele van abszurd lódítással, széteső és újra összeálló illúzióval, mint amilyen Veronica Lake hajkoronájának megidézése futurisztikus eszközök segítségével – parádés riff minden kortárs hairfluencer munkásságára. Kim Dzsong-un DJ-ként tűnik fel, aki természetesen felülmúlja Skrillexet és Diplót. Az anything goes égisze alatt egy trendek nélküli közeljövő képe sejlik fel.
Az elragadó elmebajt tökéletes fordítással zárja a duó: a Gee, That Was Fun bizarr búcsúdal, amiben az introspekció is elérhető közelségbe kerül az ironikus megbánás témáján át – és ha a My Way derengene fel a dallamban, az sem véletlen.
Előadó: Sparks
Cím: The Girl Is Crying in Her Latte
Kiadó: Island Records
Megjelenés: 2023. május 26.
Műfaj: electro-pop
Kulcsdal: Gee, That Was Fun
9/10
Selmeczi Nóra