Chris Villon, a Wavy nevű újvonalas hiphopkollektíva rappere az egyik legizgalmasabb fiatal hazai producerrel, WaTával rakta össze első nagylemezét, amin van minden, ami kell: veretős dropok, aljas beatek, búgó 808-ek és party bangerek a pesti éjszaka káoszáról. Premier + magyarradaros bemutatkozás Chris Villonnal.
Mikor indult: 2016-ban jelentettem meg az első számomat 2022 januárjában indult a WAVY Budapest kollektíva, akkor kezdődött úgy igazán a nagybetűs!
Hol indult: Budapest, 7. kerület, amúgy Szigetszentmiklóson nőttem fel
Tagok, hangszerek: Szóló: Chris Villon előadó-dalszerző.
Stílus: Fogalmam sincs, nem is akarom definiálni.
Hatások: Igazából nagyon sokat inspiráljuk egymást a Wavy-vel, de alapesetben mindig másra megyek rá, nyitott fülekkel és szemmel járok. Az új album kapcsán is valahogy így zajlott ez, eléggé hasonló az ízlésünk WaTával, amikor a stúban csak chilleltünk, akkor Skrillextől kezdve francia drillig minden ment. Elég jóba lettünk az idő elteltével, volt egy pár közös szett, amik után már nyilván teljesen más volt egy stú sesh is.
Kiadó: ESCAPE PLAN RECORDINGS.
Történet: Nagyjából 15 évesen megírtam egy számot, jól felvettem, kikevertük pár baráttal és a kertünkben forgattunk hozzá egy klipet – ez persze sehova se került ki végül. A COVID és egyéb dolgok miatt stagnált ez a szál, aztán 2021 nyarán visszajöttem Budapestre, indítottam kisebb bulisorozatot, majd 2022-ben a Wavy-t!
Megjelenések: 2023: WaTa-val közös album: What Happens After Midnight?, 2022: I had so much FUN EP (rajta egy-egy Co Lee és Aminon feat), Left Right (single), 2020: Villonseason 20/20, Wonderland (single).
Küldetés: Szeretnék minél többet adni, segíteni elbújni a világ elől, az embereket kikapcsolni. Csak élvezni és elérni, hogy mások is élvezzék, anélkül, hogy nagy okosságokat vagy életmegváltó dolgokat mondanék.
Jövőkép: Szeretnék a Wavy-vel a legtöbb helyre eljutni, mind nemzetközi és hazai szinten, most szólóban pedig ki akarom élvezni a WaTa-val közös albumprojektet, mert sok volt benne a melónk.
Mellékprojektek: Dolgozunk a Wavy-vel az első lemezen, amin nagyobb teret adok majd a magyarul rappelő alteregómnak (Franko).
Szexepil: Elképesztően nyugodt vagyok, megyek a flow-val. Mellettem nem feszül be az ember.
Legnagyobb eredmény, elismerés: Nagy eredménynek érzem, hogy a What Happens After Midnight? albumot meg tudtuk úgy csinálni, hogy nemzetközi szintet képvisel: megjelenik rajta francia, német, angol nyelvű kollab, több országból közreműködnek benne, és hát nagyon sokrétű lett stílusban, a mondanivalója. Plusz az, hogy a Wavy-vel, egy ekkora csapattal ennyi mindent elérhettem, amire egyedül nem lettem volna képes.
„KEZD LETISZTULNI A HANGZÁSBELI ŐSKÁOSZ A ZENÉIMBEN” – INTERJÚNK WATA-VAL.
És akkor íme az elektro funkba, afrobeatbe, trapbe, future bassbe és sok minden másba belekóstoló What Happens After Midnight?, amivel akár illusztrálni is lehetne, hogyan oldódtak fel a kortárs popzenében a műfaji határok. Az osztrák, német, brit-új-zélandi és prágai-amerikai rappereket és producereket felvonultató lemez ráadásul a közép-európai hiphop tehetségeire is ráirányítja a spotlámpát.
Lemezbemutató április 28-án a Toldiban, a Wavy buliján, ahol vendégként FCKFACE1140 és ASHTON is fellép Villonnal és WaTával. Facebook-esemény.
1. WHAT HAPPENS AFTER MIDNIGHT?
Chris Villon: Ez a projekt intrója, egyben az albumcímadó. Szerettem volna az első számmal átadni az egész lemez feelingjét, milyen érzés is lehet „belépni egy esténkbe”. WaTa őrült mód top tag az ilyesfajta hangzást illetően, úgyhogy maximálisan tükrözi azt az összevisszaságot szerintem a szám, amin átmegyünk egy-egy éjszaka alatt.
WaTa: Az intró első felében a várakozást, készülődést tükrözik az igazán soha el nem induló dobok, a fura, 8 helyett 6 soros periódusok. Aztán persze megérkezik a várt megőrülés, őrült tempó, őrült hangok, folyamatos fokozódás, egészen addig, amíg ki nem fulladunk.
2. ZONIN
Chris Villon: Egyértelműen a ZONIN a legmélyebb cucc az összes közül. A bennem rejlő kérdőjelek nem gyakran jönnek felszínre, eléggé megyek a flow-val, de ennél a számnál sikerült ezt előhozni. A trekk alapvetően arról szól, amikor jössz le az estéről, kicsit undorodsz magadtól, de amúgy meg le is szarsz mindent, ami történik, ezáltal a sztori vége az, hogy beletörődsz, beszívsz a kanapén és jön a „ZONIN”: hagyod, hogy a démonjaid és a problémáid kb. semmissé váljanak mindennel együtt. Itt is hatalmas shout out WaTának a beat miatt!
WaTa: Ez egy abszolút gem, ez az a fajta „underground pop” szám, ahol tökéletesen áll össze minden elem, és egyik irányba sem túlzás. Ez olyan könnyedén gördült ki belőlünk, mintha minden előre meg lett volna beszélve, pedig nem. Igazából csak volt a stúdióban egy hangdrumszerű pici hangszer, amivel indul a trekk, ezzel kezdtem kísérletezni és egy loopot összerakni, onnan pedig már jött minden más, a sok ütőhangszer, a fordítva lejátszott zongoraloop, a koszos dobok és persze a gitár. Elég szokatlan egyveleg lett, de Zsombi egyből beérezte és kb. egy órán belül volt egy demónk. Egyik kedvencem az albumról.
3. GRAVEYARD SHIFTS ft. KAE MAUI
Chris Villon: Alex barátom pont nálam hesszelt pár napot Pesten, végigzenéltük meg buliztuk az egészet, itt született meg ez a zene is. Ő egy brit-új-zélandi underground producer, nagyon jó tesóm, nagyon jó tesóm! Amikor először találkoztunk, már akkor megvolt a match, van egy freestyle-unk is SoundCloudon WAIT címmel. Az új dalunk háttere, hogy rohadt sokat melózok úgy általában, ha nem keresek pénzt vagy azt érzem, nem vagyok produktív egy nap, sokszor éjbe nyúlóan megy a meló. Alexszel megvan a hasonlóság, így nem is lehetett volna jobb featet találni ehhez a számhoz.
WaTa: Ez a trekk önmagáért beszél, 2 pro mc és egy aljas beat!
4. PETER PAN ft FCKFACE1140 + ASHTON
Chris Villon: A feat srácok pont erre jártak Pesten Bécsből, Pascalt (FCKFACE1140) még egy közös baráton keresztül ismertem meg tavaly nyáron, szólt, hogy itt vannak ASHTON-nal és egyből mentünk a stúba. Elég nagy anger lett szerintem a zene, abszolút egy Vienna x BP cucc! Több ilyen kéne, úgy látom, nem kap elég figyelmet a közép-európai szcéna és szerintem sokkal többre hivatott, pláne keverni a nyelveket, szerintem egy érdekes és mára befogadható dolog.
WaTa: Teljesen váratlan volt ez a session, megjelent Zsombi egy csapat vendéggel, én full készen az előző esti buliból beesve, mégis kb. 10 perc alatt olyan családias vibe lett, hogy probléma nélkül gurult ki belőlünk ez a nemzetközi őrület. Azt hiszem, elkaptam egy elég karakteres dark irányt, amit mindenki elsőre beérzett, és megszületett ez az éjszaka autóban vonulós treki. Hangszerelésileg a trap dobok, búgó 808, távol-keleti furulya, random éjszakai hangok és folyamatos darabolás jellemzi. Talán ez a legklasszikusabb trapalap az albumon, mégis valahogy sikerült egyedivé varázsolnunk, ez is egy szerencsés együttállás.
5. WATANABE
Chris Villon: Nagyon sokat jelent nekem ez a szám, mivel ezzel kezdődött el az egész What Happens After Midnight? című albumunk folyamata. Ez az első felvétel, amit valaha készítettünk együtt WaTával, az első sesh előtt már megírtam erre a beatre a szöveget. Plusz nekem a WATANABE adta meg véglegesen az önbizalmat, hogy merjek rappelni.
WaTa: Stílusban ez a trekk egy trap-future bass furcsa keveréke, minimális dubstep és hiphop beütéssel, de szeretném azt gondolni, hogy viszonylag eredeti hangzást találtunk meg Zsombival. Nekem zeneileg és persze szövegileg is a fellépések és a bulik világát hozza, egy ilyen káoszos mozaik arról, ahogyan mi az éjszakai életet látjuk belülről. A WHAM c. albumunk többi darabjához képest ez egy kicsit lazább, flegmább és talán darkabb megközelítésű dal, inkább egy party banger, mint egy hátradőlve gondolkodós szám.
6. ANGELS ft INDIGO
Chris Villon: Az egyik kedvenc dalom az albumról, plusz egy nagyon jó kollab is megjelenik a trekken Emese (INDIGO) személyében. Egyébként ő az egyetlen Wavy-tag az albumon, nagyon tehetségesnek tartom.
WaTa: Ez egy hibátlan, soulful megpihenés az album közepén, a klasszikusabb hangzásért beizzítottam az elektromos zongorát, a Rhodesot, és Emesével azon sakkoztuk ki a harmóniamenetet. Innen én rádobtam a többi cuccot, Emese pedig rávarázsolta ezt a fülbemászó, angyali vokált. Amire nem számítottam, az az, amilyen szinten passzolt Zsombi és Emese része, match made heaven!
7. DRACULA ft R.Mess
Chris Villon: A refrént körülbelül 3-4 éve írtam egy random beatre, végül ezen a számon kelt életre. Ramsess-szel távolról zajlott a közös meló, sőt így is ismerkedtünk meg! A MYSTERY LADY közös felvezetőnk már kint volt, amikor a DRACULA-t kiküldtem neki egy open verse-vel. Ő is elég gyorsan dolgozik, másnapra már nálunk voltak a sávok. Valószínűleg nem az utolsó kollabunk!
WaTa: Full partyzene, megy mint a tank, mégis lebeg. Seggrázáshoz, pasizáshoz-csajozáshoz, vagy pezsgőzéshez ajánlott.
8. MASCARAY ft PIQI MIQI
Chris Villon: Miqivel közösen zenélni, még ha távolról is, de elég extra volt! Ő amúgy Prágában él, de az USA-ban született, elképesztően egyedi hangzása van. Pesten tavaly nyáron fellépett a Központban Siagával és Perrinnnel, itt találkoztunk először, azóta voltam kint nála Prágában és ő is nálam. Az már biztos, hogy több helyen is fellépünk még a közeljövőben!
WaTa: A MASCARAY szerintem az abszolút top sláger a korongon, valahogy eltaláltunk vele egy iszonyat táncoltató, de mégis egészen laidback hangulatot, ami reméljük sokakat eltalál. Zeneileg a house-os elektro funkos irány mellett igyekeztem megtartani a koszosabb, organikusabb hangzást, így egy régebbi, saját, kiadatlan számomat daraboltam fel benne, mintha csak egy lemezen találtam volna sample-vadászat során. Ezzel indul a trekk, és végig bent is marad, erre jön rá a Rhodes és a funk basszus.
9. BULLSH?T
Chris Villon: Ennek a dalnak az instruja is abban a mappában volt, amit WaTa először, még az első seshünk előtt küldött. Nagyon közel áll hozzám ez a kicsit talán Jack Ü-s vonal, elvégre sokat merítettünk elektronikus zenei irányzatokból. Nekem eléggé 2016-ot visszaidéző vibe, de az volt a kedvenc évem!
WaTa: Ez a beat még régebben, azt hiszem a Beton Hofi x GLSCH Day01-nal kb. egyidőben, egy teljesen más előadónak készült, akivel végül nem lett közös szám. Eléggé meglepődtem, amikor Zsombi ráflesselt erre a beatre, mert akkor még nem tudtam, hogy mennyire sokszínű lesz az album. Nem is kerülhetett volna jobb helyre ez a zene, patikamérlegen lett eltalálva, hogy miből mennyi kerül bele, pop, future bass, éneklős vokálok és veretős droppok.
10. MYSTERY LADY ft. R.Mess
Chris Villon: Ez az első közös dal Ramsess-szel, még ősszel csináltuk. Elég sokat hallgattam Pashanim Himmel über Berlin albumát, ahol ő nyúlt hozzá elég ügyesen hasonló alapokhoz, ami nekem nagyon tetszik. Németországban és az osztrákoknál amúgy egyre többen rappelnek ilyen beatekre, itthon még nem nagyon hallottam hasonlót. Ez az első single, ami saját mércémmel nagyon jól debütált, külön örülök, hogy sokan streameltek Ausztriából és Németországból is, Ramsest meg innen, ezért is jók az ilyesfajta kollabok!
WaTa: A legfurább zene szerintem az albumon, nem vagyok elég képzett megmondani, hogy az afrobeat melyik alkategóriájába lehet besorolni, ha egyáltalán oda tartozik. Emlékszem, hogy egész sokat sakkoztam a dobokkal, nagyon szerettem volna megtalálni egy minimál hangzást, ami mégis üt és buliban is működik. Erre játszottam fel azt a bell loopot, ami végigkíséri az egész számot.
Szeretném még hozzátenni az egész lemezhez, hogy az összes zenei ötlet és Zsombi gondolatai is csak azért tudnak ilyen szépen átjönni, mert egy vérprofi csapatnak adtuk át az anyagot befejezésre. Innen is nagy pacsi Kovács Mikinek (mixing) és Fenyvesi Marcinak (mastering), akik életre keltették az elképzeléseinket.
CHRIS VILLON ÉS A WAVY KEDVENC ZENÉI 2022-BŐL
Chris Villon a Facebookon. Soundcloudon.
WaTa a Facebookon. Soundcloudon.
Fotók: Generál Kristóf
A Premier rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti KulturálisÚj Alap támogatta.