A svéd/magyar énekesnő új dallal és hozzá egy gyönyörű, messzi svéd szigeten forgatott videóval jelentkezik, amely ízelítőt ad a tavasszal megjelenő nagylemezéből. A Where The Bluebirds Fly az Antoniától megszokott őszinteséggel mesél, ezúttal a tisztánlátás és az illúzió vékony határ mezsgyéjéről.
Antonia Vai megnyerő egyéniségével, dinamikus előadásával és pop-soul elemekkel tarkított, most épp elektronikusabb hangzásra váltó zenéjével gyorsan a magyar underground zenei élet egyik meghatározó előadójává vált. Több saját lemezt producerelt és adott ki, körbeturnézta az országot a Quimbyvel, fellépett az összes nagy hazai fesztiválon. Zenei karrierje mellett a rendszerkritikus podcast, a Miafemme alapítója és műsorvezetője, de tagja a női Lilith’s Ribnek is, amelynek énekeseként számos elektronikus fesztiválon is szerepelt.
A most megjelenő Where The Bluebirds Fly egy elektronikus popdal, melankolikus és meditatív hangulattal, lüktető ütemekkel és ütős refrénnel. Vai maga forgatta, rendezte és szerkesztette a kísérő klipet. Főszereplője közeli barátnője, Carla Inczedy-Gombos, aki egyfajta múzsaként hatott az énekesnőre. A svédországi Dalarna egyik messzi, erdei szigetére költöztek, forgatócsoport nélkül. Antonia szerint a folyamat egy intuitív kísérlet volt, amely során rögtön két kisfilmet is rögzítettek (a Those Wolves című február 24-én jelenik meg).
„Nekem ez a dal egy játék, ha úgy tetszik, egy tánc, a biztonság és az önpusztítás között, a tisztánlátás és az illúzió között. Olyan videót akartam csinálni, ahol a néző elkalandozhat a saját képzeletébe" – mondja Antonia, akinek dalaiban egybefonódik a mítosz és a valóság, a témák pedig széles spektrumon mozognak a belső, személyes élményektől kezdve az univerzális, politikai szövegekig.
Az elmúlt évben Antonia Stockholmban élt, és ott készítette a Where The Bluebirds Fly című stúdióalbumot, amely 2023 márciusában kerül bemutatásra.
„JÓ ERŐS NYOLCAS HÁTULRÓL" – CÍMLAPINTERJÚNK ANTONIÁVAL ÉS I AM SOYUZZAL
Antonia Vai a Facebookon. Instagramon. Honlap.
Fotó: Vajda Réka
A cikk megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.