Vidám dalok a világégésről. Weyes Blood: And In The Darkness, Hearts Aglow (lemezkritika)

2023.01.16. 14:32, vferi

weyesblood-2022-promo-01-neilkrug-2250x1500-300.jpg

Súlyos témák, éteri balladák: a Weyes Blood ötödik albuma a zene szent terében vizsgálja az elmagányosodás és a végstádiumú kapitalizmus jelenségét. Ez a kritika először a Recorder magazin 100. számában jelent meg.

A penthouse lakásban elegáns vendégsereg áramlik ide-oda, kristálypoharak koccannak, itt-ott nevetés hangzik fel. A meghívottaktól kissé távolabb magányos női alak, feje körül alig kivehető glória ragyog. Valami ilyesmi képpel nyit a Weyes Blood új albuma, amely az énekes-dalszerző Natalie Mering elmondása szerint a Titanic-trilógia második felvonása, a 2019-es Titanic Rising után.

A folytatás a grandiozitás helyett a nehezebb utat, a befeléfordulást választja. A himnikus csengésű dalok sokszínű, de szinte szarkasztikusan műanyagnak ható zenekari aláfestéssel szólalnak meg: Mering itt a szakrális zene világából merít, a vallással kapcsolatos ellentmondásos viszonyából. Az And In The Darkness… halkszavú meditáció a mindennapok katasztrófái láttán. Szemlélődésének középpontjában a mindnyájunkat sújtó magány, a szerelem elegyedése a bírvággyal, önmagunk és mások kizsákmányolása állnak – de mindig a személyességen és az egyéni tapasztalaton átszűrve. Éteri, klasszikus szépségű és végtelenül aktuális.

weyes-blood.jpgElőadó: Weyes Blood

Cím: And In The Darkness, Hearts Aglow

Kiadó: Sub Pop Records

Megjelenés: 2022. november 18.

Műfaj: barokk pop 

Kulcsdal: God Turn Me Into a Flower 

 

 

8.5/10

Selmeczi Nóra

https://recorder.blog.hu/2023/01/16/weyes_blood_and_in_the_darkness_hearts_aglow_lemezkritika
Vidám dalok a világégésről. Weyes Blood: And In The Darkness, Hearts Aglow (lemezkritika)
süti beállítások módosítása