Súlyos témák, éteri balladák: a Weyes Blood ötödik albuma a zene szent terében vizsgálja az elmagányosodás és a végstádiumú kapitalizmus jelenségét. Ez a kritika először a Recorder magazin 100. számában jelent meg.
A penthouse lakásban elegáns vendégsereg áramlik ide-oda, kristálypoharak koccannak, itt-ott nevetés hangzik fel. A meghívottaktól kissé távolabb magányos női alak, feje körül alig kivehető glória ragyog. Valami ilyesmi képpel nyit a Weyes Blood új albuma, amely az énekes-dalszerző Natalie Mering elmondása szerint a Titanic-trilógia második felvonása, a 2019-es Titanic Rising után.
A folytatás a grandiozitás helyett a nehezebb utat, a befeléfordulást választja. A himnikus csengésű dalok sokszínű, de szinte szarkasztikusan műanyagnak ható zenekari aláfestéssel szólalnak meg: Mering itt a szakrális zene világából merít, a vallással kapcsolatos ellentmondásos viszonyából. Az And In The Darkness… halkszavú meditáció a mindennapok katasztrófái láttán. Szemlélődésének középpontjában a mindnyájunkat sújtó magány, a szerelem elegyedése a bírvággyal, önmagunk és mások kizsákmányolása állnak – de mindig a személyességen és az egyéni tapasztalaton átszűrve. Éteri, klasszikus szépségű és végtelenül aktuális.
Előadó: Weyes Blood
Cím: And In The Darkness, Hearts Aglow
Kiadó: Sub Pop Records
Megjelenés: 2022. november 18.
Műfaj: barokk pop
Kulcsdal: God Turn Me Into a Flower
8.5/10
Selmeczi Nóra