A budai lét szép és árnyoldala, Ankara Messi, szintis new wave a Farkasréti temetőből. A Recorderen debütál a Beach Beach & the Boogey Mango első nagylemeze, a szörfrockos, mideast emós, zajos-punkos, remek Let’s Die In Buda.
A Beach Beach & The Boogey Mango 2018-ban tűnt fel a Keret tehetségkutatóján, a Kikeltetőn, azóta több EP-n csiszolták a sodró gitárzenéjüket. A Let's Die In Buda jól visszaadja a zenekar koncertjeire jellemző intenzitást, és a sokszínű műfaji inspirációikat, amiktől különleges színfolttá váltak a hazai színtéren. „A Let's Die in Buda című albumunk az otthonunkkal kapcsolatos szeretetet, itthoni identitásválságot, az itt lakó emberekkel való tapasztalatainkat és a környékünkkel kapcsolatos emlékeinket járja körbe. Műfajilag az albumot a 60-as évek surf rock, a midwest emo és a punk inspirálta. A legnagyobb változást az eddigiekhez képest a szövegi koncepció és a magyar szövegek jelentik. Az album fele magyarul készült el, az inkább erre fogékony embereket szeretnénk megcélozni, a magyar hallgatókat ritkán érdekli az angol szöveg. Az angolul zenélés sokat veszített a népszerűségéből a 2010-es évekhez képest (gitárzene ámblokk), de mi a jövőben is fele magyar, fele angol arányban készülünk zenéket megjelentetni, mert mind a két típusú alkotófolyamatot élvezzük, eltérő kreatív kihívásokkal járnak” – mondja a zenekar frontembere, Ökrös Sándor a lemezről, amit még a tavaly külföldre költözött Both Márton dobolt fel (a helyére Áprili Gergő érkezett). A felvételeket és a keverést most is a zenekar intézte, szóval megint egy igazi DIY-anyag született.
A Beach Beach & the Boogey Mango január 12-én, a Dürer Kertben mutatja be elejétől a végéig a Let's Die In Budát, ahol a Siketfajddal és a Bozoval lépnek fel. Jegyvásárlás, Facebook-esemény.
Lejtő: Pörgősebb szám, ajánljuk, ha éppen rossz napja valakinek és sorozatban dőlnek össze a dolgok körülötte, és kell egy kis biztatás.
The Devil Lives in Buda: A kellemes külvárosi környék zöld lombjai alatt nagyon sokszor a végtelen fertő, kapzsiság, és a „sátán” jelenléte is fellelhető, ezek a személyek és közösségek jelentik számunkra a budai lét árnyoldalát.
Great Release: A Farkasréti temető inspirálta, new wave szintis szám. Mindenki fél a haláltól, pedig nem feltétlenül kell szomorú végként felfogni, legutolsósorban az eset főleg az élőknek fáj. Inkább egy életút ünneplését kéne megragadni, nem annak végetértét.
Ferihegy: Kedvenc repülőterünk adta a nevét a dalnak, az elvándorlásról, honvágyról, elvágyódásról szól. Előző dobosunknak dedikáljuk a számot, aki nemrég itthagyott minket egy új élet reményében.
Get in Loser: Budai villarablás, autós üldözés, sebességkorlát felett száguldás, KRESZ-ignorálás.
Tired Forever: Soha semmi nem lesz elég, le kell szállni a konzumerizmus vonatról, vagy fáradtan éled le az életed.
Beton: Hallgatod a kocsmában egy ismeretlentől, hogy hiába próbálkozik, mindig minden ugyanúgy fog maradni, nem reménykedik már egy szebb jövőben.
Heatwave Skeletons: Roadtrip-hangulat, zakatolás, hőhullám, szárazság, sivatag.
The Killer: Az egyik kedvenc kocsmánkról szóló dalban az ott feljegyzetelt beszélgetésekből, meghökkentő kijelentésekből raktuk össze a szöveget.
Ankara Messi: Azt, hogy ezt nem a vb-döntő napján adtuk ki, kihagyott ziccer. Lehetsz bármiben akármilyen jó, mindig lesz valaki, aki nálad jobban csinálja, te meg szépen kereshetsz más munkát, elfoglaltságot. Ajánljuk a focisoknak, meg aki ismeri ezt a TikTok-trendet.
Beach Beach & the Boogey Mango a Facebookon.
fotó: Sípos József
A Premier rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.