A Kraken67, vagyis Lenszkij és Kissbaba a synthwave-et és a trapet hozza össze D.Koms segítségével retrofuturista albumán, ami kerüli az olcsó kikacsintásokat, mégis vicces. Ez a kritika először a Recorder magazin 99. számában jelent meg.
„Ki vagyok égve ebben az egész popbizniszben” – mondja Lenszkij Kissbaba üzenetrögzítőjére; utóbbi pedig talál Skóciában valamit, amit „kajak úgy néz ki, mint valami időgép”. Így kezdődik a synthwave-trap konceptlemez, amiben a két stílus természetesen simul össze D.Koms biztos keze alatt, és igen, gitárszólók is vannak. (Plusz az Utolsó napok refrénje kiköpött Eurodance.) Kissbaba sokat használ a mai pop/trap ének-beszédéből, míg Lenszkij a megszokottnál mélyebb éneke a sötéten romantikus goth trubadúrokat idézi.
Végigmennek egy csomó klisén, (Neo-)Balaton, kiborgok (sic!), titokzatos drog és maga a technokrata Metropolisz. Kerülik az olcsó kikacsintásokat, mégis nagyon vicces az egész, Lenszkij orgánuma, Kissbaba anakronizmusa miatt; azok a legjobb poénok, amik tényleges, hiteles bénaságok is lehetnének, de tudjuk/reméljük, hogy nem azok („Megcsillan a szem, a sikátor el se rejt / kicseréljük a végtagot, mert selejt”). Ráadásul fülbemászó popzeneként is működik. Nem akar mélyre menni, de egyszeri poénnál több.
Előadó: Kraken67
Cím: Metropolisz
Kiadó: Escape Plan
Megjelenés: 2022. szeptember 23.
Műfaj: synthwave-trap
Kulcsdal: Kiborg Szerelem
7,5/10
Rónai András
Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.