A magyar Szárnyas fejvadászként is emlegetett Meteo találkozása a synthwave-vel és a trappel – kb. ilyen hangulatot áraszt a Kraken67 duó retrofuturisztikus konceptlemeze, amihez a zenét D.Koms, a meglepetést pedig egy különleges közreműködő szállítja a végén.
A Lil Holt néven annak idején absztrakt rapet és dadaista popot toló Lenszkij és Kissbaba duójának eddigi legnagyobb dobása a Metropolisz. A húszperces konceptlemez egy elmagányosodott, technokrata világ képét festi fel: „ez itt a jövőben a 80-as évek”. Az Introban Lenszkij azt ecseteli, hogy ki van égve a pop- és a trapbizniszben, Kissbaba pedig talál egy időgépet Skóciában, amivel egy alternatív univerzumba csöppennek – zeneileg is. A pop-traptől a synthwave és a nyolcvanas évek underground hangulata felé elmozduló duó a Neo-Balatonnál lógatja a lábát (Dolgozzatok), előbb transzhumanista műhelybe (Kiborg Szerelem), majd csillagporozós alterklubba vetődik (Csillagpor), az Utolsó Napok pedig (ami valójában először készült el) egy synthwave-ámokfutás a pesti utcákon. A lemezre bónuszként felkerült Vámpír több tekintetben is kilóg az anyagról, hiszen a disztópiából mitikus lények, Nosferatu és Beton.Hofi közé csöppenünk – pláne, hogy az 1922-es némafilmet megidéző, az egri várrom pilisborosjenői másolatánál forgott klipben a kettő eggyé válik.
„Ugyan a Vámpír nagyon eltér stílusában és témájában is a korongon lévő többi trekktől, de a magány, az éjszakai élet a metropoliszban, és a klubélet nem áll messze sem az album, sem Beton.Hofi világától, szóval egy kevés kapcsolat van” – mondta Kissbaba. „Beton.Hofival teljesen gördülékeny volt az együttműködés, de ehhez az is hozzátartozik, hogy régóta jóban vagyunk. Egy kis anekdota, hogy miután mi felvettük a szerzeményt Kissbabánál, akkor át is dobtuk Hofinak a demót, majd erre ő is küldött egy demót nekem (a BALKAAN FREESTYLE-ét), aztán az ezt követő nap sétáltam a Jászai Mari térnél és pont hallgattam, amit küldött, amikor teljesen random szembetalálkoztam Hofival, aki pedig ugyanúgy fülessel a mi demónkat hallgatta. Funky véletlen volt” – mesélte Lenszkij.
Mikor indult: 2020 telén, miután Kissbaba hazajött Skóciából. Összeültünk iszogatni egy üveg Kraken rummal és egy laptop-mikrofonnal, buliból felvettünk három zenét, akkor még angolul. Ezek ugyan mix/master szempontból borzalmasak, de hangulatból jelesek voltak, így megszületett az ötlet, hogy kezdjünk el zenélni Kraken67 néven, immáron magyarul. A 67 egy házszámot jelöl.
Hol indult: Lenszkij konyhájában Budapesten.
Tagok, hangszerek: Lenszkij és Kissbaba, rappelgetünk, dalolászunk, bár Lenszkij tud kavalozni, de még nem használtuk ezt a csodás hangszert.
Stílus: Trap, melodic trap, synthwave… ilyesmi stílusokban zenéltünk eddig, de nem riadunk meg újak kipróbálásától. Mindig más van tervben.
Hatások: Kissbaba: Rám nagy hatással volt Yung Lean, Travis Scott, Shoreline Mafia, Rae Sremmurd, Post Malone, és még sokan mások.
Lenszkij: Az én zenei inspirációim elég más vonal, mert viszonylag kevés trap/hiphop/popzenét hallgatok, valamennyire ezért is lett kicsit kísérletezőbb az új lemez.
Kiadó: Escape Plan Recordings.
Történet: A duó egészen fiatalon, sok évvel ezelőtt ismerkedett meg és kötött szoros barátságot, ám Kissbaba Skóciába költözése miatt egy ideig alig beszéltek egymással. A Kraken67 története Kissbaba Magyarországra való visszatérésével kezdődött Lenszkij konyhájában egy üveg rum és egy laptop beépített mikrofonjának társaságában. Majd megszületett debütáló számuk, a Popcorn, ami nagyot pörgött az online zenemegosztókon és szakmai berkekben is villámgyorsan terjedtek.
Megjelenések: Metropolisz (nagylemez, 2022), Jól vagyunk (single, 2022), Popcorn (single, 2021), Kafka (single, 2021), Facetime (single, 2021), Hideg szavak (single, 2021).
Küldetés: Nincs egy kijelölt küldetésünk, örömzenélünk és hagyjuk, hogy vigyen minket a közös zenei flow state.
Jövőkép: Jövőképünk nincs, vagy a Metropolisz albumban rejtőzik elrejtve, ezt mindenki maga döntse el!
Mellékprojektek: Nem kevés! Lenszkij saját EP-vel is előrukkolt idén és dolgozik egyéb meglepetésekkel is, Kissbabától single számok jöttek eddig és hasonlóképp úton van egy EP.
Szexepil: Szerintem az, hogy nagyon más stílussal meg megközelítéssel állunk a zenéhez, de mégis összepasszol. Nemcsak hangzásban, de szövegben is egy ilyen elválaszthatatlan kombó, mint a ketchup-majonéz.
Legnagyobb eredmény, elismerés: A Budapest Park színpadán fellépni Hundred Sins-zel hatalmas eredmény ennek a zenei formációnak, és remélem, nem utoljára jártunk ekkora színpadon!
Kraken67 a Facebookon és Instagramon.
fotó: Almási Bence
A Magyarradar és a Premier rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.