Tavasszal hozta ki harmadik, eddigi legjobb lemezét a Nagy Emma Quintet, amin már Fenyvesi Márton sound designer-producerrel dolgoztak. Azóta koncerteztek a Südtirol Jazzfesztiválon és az olasz Fara Music Fesztiválon, felvettek még egy lemezt Rómában, és az első klipjüket is leforgatták, a Synced egyik sejtelmes, álmodozó dalához. Ez utóbbi itt, a Recorderen debütál.
„Ez a zene csak képekben létezett a fejemben, gyerekkori képekben és érzésekben. Mielőtt leültem volna a zongorához, teljesen a hatásuk alá kerültem, csendben töltöttem majdnem egy egész napot. Később olyan volt leírni és felvenni, mintha egy kis időkaput nyitottam volna magamnak. Ezekről meséltem Szonjának, az ingerekről, amik kiskoromban értek egy szobában, ahol a világról fantáziáltam órákon keresztül” – mondta Nagy Emma az Every Step Furtherről, amelynek szövegét testvére, Nagy Gergő írta.
Emma a lemezmegjelenésor így mesélt a dalról a Kulternek: „Az Every Step Furthert igazából 2019 nyarán vettem fel a telefonomra. Úgy ültem le a zongorához, hogy improvizálni fogok, szeretnék valami ének- és beszédszerű dolgot. Akkoriban minden nap eszembe jutott egy kép. Ahogyan gyerekkoromban ültem a szobámban és néztem a falat, a repedéseket, beleképzeltem alakzatokat meg üzeneteket, olvastam az állatokról szóló képeskönyveket, valami barokk zene szólt otthon, és én csak képzelődtem egész nap. Ahogy ültem a szobámban, belém nyilallt egy érzés, mintha az egész földgolyó és világ ott lebegne előttem. Euforikus volt és félelmetes. Azt éreztem, ez a világ csodálatos, de rengeteg fájdalommal fog járni. Ez volt a jövőképem kb. hétévesen. Ezt az emléket idéztem fel sokszor azon a nyáron, és ez a dal – amit úgy döntöttem, megtartok – csapódott le akkor, abban a pár percben a zongorán.”
„NEM CSAK FINOM ZENÉT JÁTSZUNK” – INTERJÚNK A NAGY EMMA QUINTETTEL.
A finoman szürreális, ízlésesen fekete-fehér klip képi világát a MOME fotószakán végzett ef Zámbó Szonja álmodta meg. Szonja a Mörknek (Baby) és Pátkai Rozinának is (Mindig mindent) rendezett már klipet, utóbbiban Víg Mihállyal is forgatott; első kliprendezése legjobb koncepció kategóriában lett shortlistes a Magyar Klipszemlén. „A klipben manifesztálódott álomképek és érzelmek jelennek meg. Ez a zene számomra egy érzelmekkel teli, gazdag, de furcsa világ: nincsen történet, csak szürreális kalandozás, amelyben Emma gondolati világa részleteiben tárul fel előttünk. Szeretek ellentmondásos elemeket használni, itt a mozdulatlanság mozgalmas, ami vészjósló, az kedves – talán ez a klip kulcsgondolata. Emma a dal kapcsán mesélt nekem a gyermekkori félelmeiről, amik számára egyszerre voltak ijesztőek és csodálatosak, mindezt szerettem volna valamilyen abszurd szimbolikával megjeleníteni.”
„Különlegesen jó csapat állt össze a klipforgatásra: csupa nyitott, kreatív ember, akik minden őrültségben benne vannak, amiért nagyon hálás vagyok nekik. Misota Dániel érzékeny operatőri munkája és Melicher Gréta látványtervező izgalmas látásmódja mellett Szántó Gerzson gyártásvezetőként, Somogyi Liza rendező asszisztensként, Iszlai Gáspár berendezőként, Konrád Taródi-Nagy világosítóként, Gergely Gyenes-Kristófi kameraasszisztensként, Réka Wolf pedig sminkesként mind-mind jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy ez a klip pont olyan lehessen, amilyennek megálmodtuk.”
A Nagy Emma Quintet augusztusban felvett egy új lemezt Róma mellett, amit egyelőre még ők sem hallottak, de örülnének, ha még ebben az évben megjelenne. „Nagyon sok friss ötletünk lett felvéve és kíváncsiak vagyunk mi is” – mondta Emma. „Szeptember 16-án lesz Barcelonában két koncertünk, itthon pedig szeptember 26-án játszunk a Budapest Jazz Clubban.” Jegyvásárlás, Facebook-esemény.
Emmáék Rómában.
Nagy Emma Quintet a Facebookon. Ef Zámbó Szonja az Instagramon.
A Premier rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.