A szabadkai születésű, Berlinben élő kísérleti énekesnek, elektronikus zenésznek, Thea Sotinak a saját hangja a hangszere. Digitálisan manipulálja, kitekeri, átforgatja, újrateremti. Ennek a kísérletnek a betetőzése az ØVER+ című első szólóalbuma, amely idén nyáron jelenik meg a párizsi experimentális kiadó, a Planisphère gondozásában. Erről nézhetjük meg most a multiple lovers aren't enough táncművészeti klipjét.
„Már nagyon régóta szerettem volna egy olyan albumot összerakni, ami kizárólag a saját hangomból építkezik. Az ØVER+ teljes hangtérképét az ének- vagy beszédhangomból alakítottam ki saját kezűleg: digitális effektekkel manipulálva, újrahasznosítva, megduplázva, samplezgetve, össze-vissza varázsolgatva” – meséli Thea Soti. „Ez egy kézműves és sokáig gyúrt konceptalbum. A célom az volt, hogy az énekhang lehetőségeit a maximálisig feszítsem és egyáltalán nem, vagy csak minimális mennyiségben használjak külső hangszereket. Az izgatott, hogy mi húzódik az emberi és a digitális között. Az album anyagához készült egy 21 csatornás videóinstalláció is, amit Kölnben forgattam Beomsek Jeong videóművésszel, és két elképesztően inspiráló kortárs táncos kollegám, Isaac Espinoza Hidrobo és Brigitte Huezo közreműködésével. Ennek részeit koncerteken vetítések vagy klippremierek formájában mutatjuk be online. A videók hibrid műfajúak, az installáció, performansz és klip közé sorolhatók. Az ØVER+ kicsit olyan, mint egy futurista dizájner drog: az audiovizuális világa immerzív és hallucinogén, beszippant, mintha valami másik bolygón járnál vagy trippelnél.”
Thea Soti egy exkluzív koncert-installáció formájában mutatja be frissen megjelent szólólemezét a Magyar Zene Házában szeptember 20-án, ahol a multimédialemez videóit is láthatja a közönség Tóth Ákos élő vizuáljában. Előtte július 1-jén Párizsban lép fel élőben.
fotó: Taisiia Chernyshova. A lemezborító digitonica munkája.