LVS címmel itt, a Recorderen debütál GLORIA első EP-je. A morningdeerről ismert Dányi Krisztina énekes-dalszerző-producer új elektronikus projektje a digitális kapitalizmusban tengetett életünket járja körbe részben Bowie-inspirálta, a függőségeinket és kételyeinket megszólaltató dalokban.
Mikor indult: 2017.
Hol indult: Budapest.
Tagok, hangszerek: Dányi Krisztina vokalista-producer.
Stílus: deconstructed EDM.
Hatások: metamodern, kapitalista realizmus, Ólafur Elíasson, Moondog, Róisín Murphy.
Kiadó: Masterskaya.
Történet: Az volt a célom, hogy olyan zenét csináljak, ami megmozgatja az embereket. Mindig is rajongtam a house és egyéb elektronikus műfajok iránt: ezeket bontottam atomjaira, kevertem össze és építettem belőlük valami teljesen újat. GLORIA perszónáját Szombat Éva Capa-díjas fotóssal közösen alkottuk meg, sok engem foglalkoztató dolog, például a digitális kapitalizmus is inspirálta. Annak hatása az egyénre és a társadalomra, hogy mindig a munka körül forog az életünk; hogy nincs megállás; hogy a folyamatos technológiai újítások összefonódnak önmagunk jobbá tételének örök kényszerével.
Megjelenések: PTS 2020 (dal és videó).
Küldetés: Franco Berardi szerint a valóság fontos aspektusa a gazdasági és fizikai, kézzel fogható infrastruktúra mögött meghúzódó pszichikai infrastruktúra: „Nem arról van szó, hogy először történik egy gazdasági csőd, aztán pedig válság... épp fordítva. Az összeomlás azért következik be, mert a pszichikai infrastruktúra nem bírja el többé a rá helyezett nyomást.” Leegyszerűsítve, az igazi transzformáció a gondolkodásmód megváltoztatásával kezdődik. Én erre a mindset change-re fókuszálok a munkáimban, illetve a befogadói jelenlétre.
Jövőkép: 2022 végén szeretném bemutatni a projektet élőben is. Egy egyedi előadással készülök, amelyen több, az audiovizuális művészetek területén tevékenykedő alkotóval dolgozom együtt.
Mellékprojektek: Irodai munka 9-től 5-ig a digitális kapitalizmusban.
Szexepil: quirky.
Legnagyobb eredmény, elismerés: A PTS kisfilm 2021-ben elnyerte a Magyar Klipszemle legjobb klipnek járó díját, emellett beválogatták a The World Of Music Video című kiállítás művei közé is, amely az UNESCO Világörökség részének számító, Völklingen vasművek épületében látogatható 2022 októberéig.
Mától minden nagyobb streaming-felületen elérhető az LVS, amelynek három dala közül kettőn Krisztina egyidőben, nagyjából öt évvel ezelőtt kezdett el dolgozni. A David Bowie inspirálta címadó már ekkor elkészült, a THD viszont csak nemrég nyerte el végleges formáját – sőt, az eredeti ötletet egy teljesen más koncepcióban valósult meg. A harmadik track pedig az LVS új verziója, amely a Melancholy Mix címet kapta, és szinte véletlenül készült el: az EP megjelenéséhez közeledve egyre kevésbé tetszett Krisztinának az eredeti verzió, ezért megpróbálkozott azzal, hogy egy teljesen más hangulatú dalkezdeményben használta fel a szöveget.
A kislemez központi témái a függőség, kételyek, a zavarodottság-érzés. A THD megállíthatatlan, monoton, mindent felfaló hangjai mögött ott cseng a napi rutin egyhangúsága, amit mindannyian ununk, a legtöbben mégis tehetetlenek vagyunk vele szemben. Az LVS két verziója pedig ugyanannak az éremnek két oldala: azt a kettősséget testesítik meg, ahogyan egyszerre vágyunk bensőséges kapcsolatokra, és rettegünk az ezzel járó intimitástól és sebezhetőségtől.
És ha valaki lemaradt volna, itt a deep fake technológiát is alkalmazó, egyedi látványvilágú PTS klipje is a legmenőbb magyar kliprendezők közé választott Kostil Lukától:
GLORIA a Facebookon és az Instagramon. Honlap.
fotók: Szombat Éva
A Magyarradar és a Premier rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.