Resonance címmel közel négy év után, október 14-én új albummal jelentkezik a hazai indie-rock úttörője, a Szarvas Árpád vezette EZ Basic, amelyről már meg is hallgatható a harmadik dal, illetve a hozzá készült klip is megnézhető.
A megjelenés előtt álló lemez nagy része rendhagyóbb hangzásvilágú lett a formáció korábbi anyagainál; a Resonance fő inspirációi a 60-as, 70-es évek pszichedelikus-folk és obskúrus retro-futuro kiadványai voltak, valamint a zenén kívül a pandémia kezdetén lelassult hétköznapi élet, az ezzel járó társadalmi elidegenedés, illetve Hartmut Rosa német szociológus néhány évvel ezelőtti, Rezonancia című könyve (melyben a szerző megoldást próbál találni a felgyorsult társadalom, a radikális információrobbanás és a technológiai fejlődés tempóját követni képtelen ember problémáira a mai világban).
Szarvas Árpád dalszerző-énekes a korábbi Hello Heavy album és Memories of Spring EP után idén újra a neves brit producerrel, George Shillinggel (Blur, Primal Scream,The Fall, stb.) dolgozott együtt az új anyagon, aki a keverésen és maszterelésen felül hangszeren is közreműködött néhány dalban.
Szarvas Árpád elmondta, hogy „a Next Time volt az utolsó dal, ami elkészült a lemezhez, és a kicsit soulos hangulata miatt mindenképp szerettem volna egy vendégzenészt, aki valamilyen módon közreműködik benne. Poniklo Imrére esett a választásom, egyrészt azért, hogy a néhány évvel ezelőtti Straight To Video című Amber Smith-dalban való vendégvokálozás-meghívást viszonozzam, márészt pedig mert úgy éreztem, hogy tökéletesen illene a hangja ehhez a dalhoz".
A Next Time klipje a korábban többek közt a Dope Calypso és a Jazzékiel számára is emlékezetes videókat készítő Szabó Áron rendező munkája, aki a vidám hangulatot ellensúlyozandó egy lo-fi, posztapokaliptikus, pikáns hangulatú képi világot kölcsönzött a dalnak, egy freakshow-jellegű zenekarral.
A két hét múlva minden streamingplatformon elérhető Resonance album pre-save linkje.
Ez pedig az EZ Basic Spotify-on is hallgatható Next Time című számának mágikus videoklipje:
Fotó: Molnár Alexandra.
A cikk megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.