Dalpremier! Hungarian Synthpop Allstars: Sweet Harmony (The Beloved-feldolgozás)

2020.08.07. 16:00, Gaines

allstar_beloved.PNG

Idén márciusban jött ki a Hungarian Synthpop Allstars nevű kollektíva első válogatáslemeze, melyen - ahogy azt a név is sugallja - tizenkilenc hazai szintipopzenekar gyűjtötte össze korábban be nem mutatott dalait. Már a válogatás is a koronavírus-járvány alatt jelent meg, de kilenc zenekar még pluszban összefogott, és a karantén alatt közös erővel újragondolta és felvette a Beloved 1993-as slágerét, a Sweet Harmonyt. A szám most a Recorderen debütál. Premier!

A közös feldolgozás ötlete Purczeld Tamás (Analog Puzzles) fejéből pattant ki: "A válogatás létrejöttekor gondolkodtam el azon, hogy vannak itt olyan markáns előadók, akik egy produkción belül is izgalmasak lehetnek. Az énekesek szinte azonnal igent mondtak, percről percre nőtt a jelentkezők száma, ami mindenkit felvillanyozott. Egy dalon belül a női és férfi ének régi vágyam volt, örülök, hogy most ez is teljesült. Remélem, nem ez az utolsó ilyen közös dal.”

A felvételen a 8BIT, az Analog Puzzles, a Clayfeet, IAN, a LED, a Pixelplants, a Plazmabeat, a Popfilter, és a Viki and the Flow énekesei hallhatók. A feldolgozandó számot az együttesek közösen választották ki: mindenki megadott 3 dalt, amelyről a résztvevők szavaztak, és szorosan, de a Sweet Harmony nyert.  A csapatok tagjai nem találkoztak egymással, az éneksávokat mindenki maga rögzítette – Szombathelyen, Pécsen, Budapesten, Szigetszentmiklóson, Iharosberényben, Szendehelyen és Debrecenben.

A szám zenei alapját Ian rakta össze: "Elég sokan voltunk ahhoz, hogy komoly kihívás legyen megtalálni a közös nevezőt, már rögtön a tempóválasztással kezdve :) Próbáltam modern, mai synth-pop hangzást kreálni, ami nyilván eléggé szubjektív, de végül minden résztvevő rábólintott az 5-6 megvitatott demó után kialakuló eredményre.  Az éneksávokat készen kaptam meg, nagy feladat volt leosztani a szólamokat és eldönteni, ki mikor kapjon szerepet a dalban. Igazán izgalmas munka volt, emlékezetes marad számomra, az biztos.”

allstar_resztvevok.PNG

A résztvevők külön-külön is fűztek pár gondolatot a dalhoz:

Nagy Gergely, 8BIT: „Az éneket otthoni házistúdiómban vettem fel Szendehelyen. Hónapok óta egy angol nyelvű dalon dolgozunk, ez lesz az első, ami nem magyar nyelven íródott, úgyhogy gyakorlásnak is remek volt.”

Babra, Clayfeet: „A karanténhelyzet miatt tudatosabban törekedtem a belső és a körülöttem lévő harmónia kialakítására és megerősítésére. Ezért is örültem az ennyi különböző előadót összehangoló kezdeményezésnek, és annak is, hogy végül erre az ikonikus dalra esett a választás. Harmónia, remény, békés együttélés, szeretet – igyekeztem átadni benne minden ezzel kapcsolatos üzenetem, érzésem.

Komódi Károly, LED: „A Sweet Harmony refrénje örökké szólhatna. Jól eltalált, erős melódia. Örülök, hogy ezt választottuk. Több szólamot is felénekeltem a dalhoz, hogy legyen elég anyag a keveréshez. A dal üzenete nagyon fontos és aktuális, éppen ezért telitalálat. Világbékét a vírusokkal is!”

Viki, Pixelplants: „Izgalmas volt a csapattal ötletelni, kiválasztani, hogy végül melyik számhoz nyúljunk. Az éneksáv rögzítése jó kis kihívás volt, az eredeti, igencsak egyedi férfihanghoz képest örültem, hogy szabadon engedhettem magam, és hozhattam a Pixeles női vonalat."

Niki és Grag, Plazmabeat: „A dal amúgy is mindkettőnk egyik kedvenc száma, alapvetően a hasonló dallamos szintipopot szeretjük. Mi a magasabb szólamokban a refrént vettük fel, de így is kihívást jelentett megbirkózni az énekfelvételekkel, hiszen komoly logisztika kellett hozzá, hogy alig egyéves kislányunkat pár órára másra bízzuk.”

Kis Sándor, Popfilter: „A szavazásnál én egy másik dalra adtam a voksomat, úgyhogy meg kellett keresnem azt a részt, ami hangmagasságban és dallamvezetésben is közel áll hozzám. Szerencsére Ian hangja tökéletesen illik a számhoz, ezért nem is próbálkoztam a fő szólamból énekelni, inkább több vokáltémát kreáltam.”

Viki and the Flow: „Az együttesből Viki is erre a dalra voksolt, tehát nem okozott nehézséget betanulnia. Nekünk inkább a felvétel időpontjának egyeztetése volt nehézkes, de azt hiszem, egész jól megoldottuk a feladatot. Bízunk benne, hogy tetszeni fog a közönségnek is :)”


halljuk tehát a klasszikus dal szupergrup-feldolgozását:

Hungarian Synthpop Allstars a Facebookon

A cikk megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.

nka_hangfoglalo_logo_650_2_1_148.jpg

https://recorder.blog.hu/2020/08/07/dalpremier_hungarian_synthpop_allstars_sweet_harmony_the_beloved-feldolgozas
Dalpremier! Hungarian Synthpop Allstars: Sweet Harmony (The Beloved-feldolgozás)
süti beállítások módosítása