Néhány hete mutattuk be Magyarradar rovatunkban az énekes-dalszerző-producer Saya Noét, akinek melankolikus, alter-elektropop zenéje ugyanúgy népszerű a Twitchen, mint egy agysebész műtőjében. Most második klipjét, a szürreális táncos buliba invitáló Thundert láthatjuk először a Recorden.
A dallamos, elektropopos Thunder videójában egy extrém fodrászatba látogathatunk el, melynek vezetője afféle őrült tudósként eszkábál össze kék kábelekkel megbolondított fejhallgatókat, amik aztán önfeledt táncra ösztökélik a viselőiket - új George Clooney-frizura, az nem lesz belőle, de fergeteges buli annál inkább. Saya Noé így mesélt a klip születéséről: "November végén ültünk le először ötletelni a klippel kapcsolatban a rendezőmmel, a Budapesten élő brit Adam Grassóval. Az előző közös munkánk, a Free című dalra készített videó tapasztalataiból indultunk ki, nagy előnyt jelentett számunkra az, hogy volt már egy kitaposott és működőképes közös munkamenetünk. A Free-hez képest ezúttal szerettünk volna valami újat alkotni, ezt elősegítette a dalok közötti 180 fokos hangulatváltás. Míg a Free egy melankolikus, utaztatóan lassú dal, a Thunder ennek a szöges ellentéte. Vibráló, erős és kifejezett szándéka, hogy táncra perdítse a hallgatót. Ehhez méltó témát kerestünk a videóhoz. A dalszöveg alapján alakult ki a fő koncepció: segítségnyújtás szeretteinknek, barátainknak, a felemelésük, amikor nem látják a reményt saját magukban. Valahogy így: "Na jól van, elég lesz az önsajnáltatásból, ennél jobb vagy, ma elfelejtetem veled minden gondodat."
"Ehhez mondjuk működhetett volna egy olyan egyértelmű ötlet, ahol egy baráti társaság elviszi az elkeseredett tagot az éjszakába, szórakozóhelyről szórakozóhelyre vándorolva, a végén pedig mindenki boldog. Ennél viszont szerettünk volna valami kreatívabbat kitalálni és inkább "outside the box" gondolkodni, a megszülető gondolatot pedig dramaturgiailag felnagyítani és eltorzítani. Ezért kezdésnek meg akartuk találni a lehető legrandomabb helyszínt, ahol játszódhatna. Adam, a rendező sétált el épp aznap reggel egy furcsa kinézetű fodrászat előtt, így szinte azonnal emellett tettük le a voksunkat, és onnan kezdtük kiépíteni a storyline-t. A fejhallgató, illetve a kábelrengeteg a zenét szimbolizálja, így született az ötlet, hogy egy fodrászt állítunk a középpontba, aki a különböző vendégekkel a zenén keresztül kerül interakcióba, és a zene másként hat mindenkire. A három főszereplő három egymástól eltérő karakter: az idősebb úr egy kiégett figura, akiből rég elveszett az életöröm, feladta a reményt és ellenségként tekint a világra. A kislány ezzel szemben a mindent befogadó fénysugár, aki minden pillanatot megél és boldog. Végül a harmadik szereplőnk az arrogáns, "mindent jobban tudó" ember, akinek berögzült látásmódja nem engedi, hogy nyisson mások felé. A három szereplőre aszerint hat másképp a fejhallgató, hogy mire van szükségük. A koncepció vizuális abszurditását azzal növeltük, hogy a lehető legkevésbé konvencionális fodrászatot kerestük meg és saját tervezésű fejhallgatót is gyártattunk, kifejezetten a kliphez. A storyline többi részletének jelentőségét (a fénykép, a fodrász szerepe, a reakciók - és a zárójelenet) viszont a néző saját interpretációjára bíznánk."
lássuk tehát az agyeldobós klipet, íme a Thunder:
A cikk megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.