Nyakunkon a Fran Palermo legújabb, Crocodile Juice Bar címet viselő nagylemezének megjelenése, amiről pár dalt már megismerhettünk az elmúlt év folyamán – például az animációs klip kíséretében nálunk debütált Demons On The Beachet, vagy a Klipszemle legjobb moodklipjének ítélt Jeopardyt. Most megjött az album legújabb előfutára, a koncerteken már játszott, dance-punkos közönsékedvenc A-Aha hivatalos verziója.
A négy évvel a Razzle Dazzle LP után érkező, 11 dalos lemez több dalát, köztük az A-Ahát, az analóg technikával operáló londoni Toe Rag Studiosban rögzítették a Grammy-díjas Liam Watson produceri segédletével. “A Toe Rag Studiosban érezni lehet a jó zene szagot. Nagyon inspiráló hely.” - mondta el Henri Gonzo frontember. Az A-Aha egy gyors tempójú, forradalmi hangulatú szerzemény, melyről Henri a következőképp mesél: “A negatív hírekből rengeteg van, ez gyakran szorongást okoz egy társadalomban, a túl sok rossz hír indulatot vált ki belőlünk, gyakran haragot. Ez a szám szövegileg erről szól.”
A dalról és a küszöbön álló lemez megszületéséről miniinterjú formájában is nyilatkozott a Fran Palermo vezetője:
A Crocodile Juice Bar című harmadik lemezetek első előfutára a tavaly animációs klippel megjelent Demons on the Beach volt, amiben már láthattunk utalást a lemez címére. Voltak esetleg menet közben más, rejtett utalások is? Mióta érlelődik bennetek ez a koncepció és hogyan is képzeljük el pontosan ezt a bárt?
Van egy Bonerider plakát valahol a klipben, de más utalás, azt hiszem, nincs. A koncepció már tavaly megvolt, és a dalok is. Van, ami már több éve készült, mint demo, például a lemez címadó dala - de csak az első húsz másodperce, a többit mindössze két napja vettem fel hozzá egy átdolgozott este után reggel hét körül.
Szinte minden időnket bárban töltjük - ott találkozunk ismerősökkel, történeteket osztunk meg, szórakozunk. Történnek jó és rossz dolgok, és az album tematikája ilyen szövegekkel van tele. A Crocodile Juice Bar nem egy létező hely, ez egy fantázia név, bár ki tudja, még az is lehet, hogy létezik...
A lemezt a londoni Toe Rag Studiosban rögzítettétek, ahol '60-as és '70-es évekbeli analóg felszerelések vannak. Honnan jött az ötlet, miért vonz titeket ez a vintage világ?
Miért is ne vonzana a technika? Pár éve, mikor még Londonban laktam, akkor hallottam a stúdióról, ami analóg régi technológiával dolgozik, és ahol megfordultak már olyan előadók, mint Jack White, a Metronomy, a Tame Impala, a Wolf Alice. Már akkor felvettem a kapcsolatot Liam Watsonnal, a stúdió Grammy-díjas producerével, hogy bemenjek felvenni egy szólóanyagot, de akkoriban utcazenélésből éltem, abból pedig nem tudtam ezt megfizetni. Azóta a bakancslistámon volt, és most eljött ennek is az ideje.
Szerepel a lemezen két dal, amit te írtál a FOMO című filmhez. A többi dallal mi a helyzet? Hogy zajlott a dalszerzés folyamata?
A dalszerzési folyamat úgy néz ki, hogy otthon elkészítek egy általában teljesen meghangszerelt demót, amit elküldök a zenekarnak. Ha azt érezzük, hogy működik, akkor felvesszük. Általában a szöveg volt az utolsó, amit megírtam.
a lemezbemutató koncert április 4-én lesz az Akvárium Klubban, az estét Budapest egyik legenergikusabb pszichedelikus rock bandája, a szintén új albummal készülő Puma Danger nyitja majd. Facebook-esemény.
addig is, halljuk a nyitányában Csajkovszkij Diótörőjét is megidéző, lendületes A-Ahát:
A cikk megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.