A darkpop-szintipopos, new wave-es Clayfeet visszatérő vendég a Recorderen, bemutattuk már a zenekart, több EP-jüket és klipjüket, valamint idei kislemezüket, az Evolve-ot. Az együttessel korábban többször dolgozó Liliom Emese Farkasok címmel rövidfilmet forgatott, amely jelentős mértékben épít a Clayfeet zenéjére; a film anyagában helyet kapott az Evolve eredeti verziója, illetve a Vanta által újragondolt, súlyos sludge metál változat is, az ezekhez készült videó(k) a Recorderen debütál(nak). Premier!
A Farkasok minialbumon tehát szerepel egyrészt az Evolve EP címadó dala és Vanta-féle remixe, melyekhez egy klip is készült kétféle tálalásban; a videót a rövidfilm jeleneteiből vágták össze. A rendező így mesél a kisfilm és a zenekar kapcsolatáról: „Amikor felmerült bennem a történet, egy szórakozóhelyet képzeltem el helyszínként, és azonnal a Clayfeetre gondoltam. Sok minden változott a forgatókönyvfejlesztés során, de hozzájuk ragaszkodtam, zenéjük markánsan átszövi a filmet, és határozottan hozzáad az összélményhez. A Werk Akadémia filmes szakának hallgatójaként készítettem a rövidfilmet. Személyes élményekből táplálkozik, az események vagy velem történtek, vagy az orrom előtt játszódtak le, nagyjából 15 év leforgása alatt. Az összes szereplő valódi személyekről van mintázva, többnyire több emberből gyúrtam össze egy-egy karaktert.”
Az új filmzene EP-re felkerült még a Severance című korábbi szerzemény, amelyhez Seller Lola rendezett animációs klipet, valamint három újdonság is: a zenekar Goodnight Friend című számához a film zenei szerkesztője, Nádas Zoltán készített két remixet, és ugyanő Decision címmel egy rövid instrumentális darabot is írt a film egyik jelenetéhez.
Átadjuk neki a szót: „Amikor Liliom Emese megkért, hogy fessek hangulatokat a filmjéhez, a titokszobában játszódó rész fogott meg a legjobban. Már az elején tudtam, mit szeretnék ott hallani aláfestő zenének, milyen hangzást, milyen hangszínekkel. Jankó Bálinttal egyből megtaláltuk a közös hangot az analóg szintik kapcsán. Megunhatatlan legendás hangjaik tulajdonképpen bármilyen zenei környezetben megállják a helyüket. Szívesen használtam például a Roland Gaia-t a jelenet alatt.
Amint Bálint megmutatta a Goodnight Friendet, mániákusan beleszerettem a mondanivalójába, a dallamába és ezáltal persze Babra hangjába. Annyi lehetőség van abban a dalban, annyira inspirál, hogy szinte minden nap tudnék új remixet csinálni belőle, mindig másképpen. Azt rögtön tudtam, hogy végefőcímnek ezt választom, hisz a mondanivalója gyakorlatilag a főszereplő életére is illik, pedig nem a szám inspirálta a forgatókönyvíró/rendező Liliom Emesét. Nincsenek véletlenek. Megtisztelő volt hozzátenni az én érzéseimből a film hangulatához, és mindig büszkén gondolok arra, hogy egy ilyen jó csapatban dolgozhattam.”
lássuk tehát az Evolve klipjét, majd utána meg is lehet hallgatni egyben a Wolves EP-t:
a Vanta-féle változat:
a rövidfilm előzetese:
és az EP:
A cikk megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.