A Baywatch és a Knight Rider sztárja új lemezzel rukkol elő a héten, amelyen 70-es/80-as évekbeli számokat dolgoz fel túlnyomórészt vendégelőadókkal. A legújabb kislemezdallal David Hasselhoff konkrétan a shoegaze-alapvetésnek számító The Jesus And Mary Chaintől választott egy 1989-es számot.
Az Automatic LP-n szereplő Head On mondjuk pont nem a zenekar első két lemezének hamisítatlan shoegaze-punk hangzását hordozza, dobgépes-szintis new wave/posztpunk slágernek nevezhetjük inkább, de azért jut bőven gitártorzításból is. Hasselhoff kifejezetten hűen adaptálta az eredeti szerzeményt, maradt a hangszerelés, énekesként sem vérciki, maga mellé pedig behúzta gitárosnak Elliot Eastont a The Carsból. Ő a dal végén vetemedik egy klasszikusabb gitárszólóra, addig meg pontosan leköveti a Jesus And Mary Chain riffelését. Tény az is, hogy készült már egy ennél izgalmasabb feldolgozás a számból, a Pixies 1991-ben mutatta be saját, zajosabb, energikusabb, krautrockosabb-punkosabb verzióját, és a klipektől berzenkedő csapat ehhez a dalhoz készítette el a legelső, élő, egy felvételes videóját.
PROFILCIKKÜNK A GITÁRTÖRŐ JESUS AND MARY CHAINRŐL
Hasselhoffnak az Open Your Eyes már a tizennegyedik (!) stúdiólemeze, volt már örökzöldes albuma, karácsonyi kiadványa, és persze nosztalgiázott retrowave-vel is. Nem feltétlenül az a diszkográfia, amiben érdemes igazán mélyen elmerülni, de azért akadnak köztük emlékezetes pillanatok, legfőképpen a Kung Furyhez szerzett főcímzene, az önparódiának is beillő 2015-ös True Survivor. A szeptember 27-én megjelenő új albumon lesz még feldolgozás az Echo And The Bunnymentől, a Modern Englishtől és Glen Campbelltől, de a metálba is belekóstol, mert miért ne. (Ezt nem mi mondjuk, hanem maga Hoff: „Miért ne? Az albumnak lehetne az is a címe, hogy Mindent szabad. Mindent megcsinálok. Mert megtehetem. És mert akarom.”) A vendégek közt megtaláljuk a Ministryt, Todd Rundgrent és az A Flock Of Seagullst is.
Hasselhoff + posztpunk:
az eredeti:
a másik feldolgozás, csak összehasonlítás végett: