Valószínűleg nem teljes egészében akarják betiltani a hiphopot, csak kicsit visszanyesni a túl hamar nagyra nőtt műfajt, és a párt pozitív üzenetéhez idomítani a rappereket.
A média szabályozásáért felelős kínai állami szerv friss utasítása megtiltja, hogy a televízió nyilvánosságot adjon olyan embereknek, "akiknek a szíve és erkölcsei nem követik a párt utasításait, akikből hiányziki a nemesség", illetve "ízléstelenek, vulgárisak és obszcének". Az utasítást sokan úgy értelmezik, hogy a hiphop (és a tetovált emberek?!) tévébeli jelenléte ellen szól - de egyelőre nem lehet tudni, hogy pontosan mit jelent ez az utóbbi években nagyon felvirágzott kínai hiphop-kultúrára nézve.
A műfaj több sztárt adott a "C-popnak", mint például PG One-t (a fenti képen), akit nemrég a Kommunista Ifjúsági Liga kritizált, mondván: szövegeiben a tinédzsereket drogozásra és a nők bántalmazására buzdítja. Rendkívül népszerű a Rap Of China című tévéműsor is, de valószínűleg most ez utóbbi lekerül a képernyőkről.
ÉSZAK-KOREÁBAN MEG ILYEN AZ ÁLLAMI LÁNYCSAPAT
Ugyanakkor a Billboardnak nyilatkozó helyi producerek, zeneipari szakemberek egyetértenek abban, hogy a párt bizonyára nem a hiphop mint olyan betiltását tervezi. Már csak azért is, mert egy kormányülésen, a kultúra támogatásával kapcsolatban kifejezetten a hiphop pártján álló felszólalások hangzottak el. Inkább arról van szó, mondják, hogy túl hamar nőtt túl nagyra a műfaj, és a kormány szerint a mainstream közönségnek (még?) nem való. A teljes tiltás helyett inkább a "szűrés" várható.
"A kormány szempontjából nézve ezek a rapperek nagyon hamar eljutottak a hírnév olyan fokára, ahol már elvárják tőlük, hogy megválogassák a szavaikat, és a kínai kommunista értékeket megtestesítő példaképekként viselkedjenek" - nyilatkozta az egyik szakember a lapnak.
Többen kifejezetten pozitív színezetet adtak az egyelőre homályos következményekkel járó központi utasításnak: a rapperek ezután nem a gyors hírnévre fognak törni, illetve a reklámszerződésekkel járó hatalmas összegekre pályáznak, hanem az underground gyökerekhez visszatérve organikus kapcsolatot alakítanak ki a rajongókkal, a közösséggel. Azzal mindenki egyetértett, hogy a hiphop nem fog eltűnni Kínából.