Miután egy bő válogatásban bemutattuk a 2017-es év legjobb klipjeit, most folytatjuk a 2017-es évösszegzést egy olyan szelekcióval, amelyben a Recorder-stáb tagjai mondják el, hogy kinek mi volt a kedvenc tavalyi videója.
Biczó Andrea
Rock Band For Old Men: Eat Some Snacks & Cry
Kutyák, pálmafák, végtelen giccs és jóképű férfiak - lehet nincsenek nagy igényeim, de nekem ez így tökéletes.
Dömötör Endre
Angéle: La Loi de Murphy
2017-ben is őrült tempóban fogyasztottam a klipeket. Ezt a csajom mutatta, ez maradt meg a leginkább. A fehér Nike Airrel premier plánban kutyaszarba lépéstől az utolsó képekig egyszerűen emlékezetes.
Elekes Roland
Garden Centre: Monster Energy
Drámai fordulatokban gazdag videó az előadóművész és egy nihilista négylábú főszereplésével.
Kálmán Attila
Arca: Aanoche
Cronenberg Karambolja óta a legjobb mozgókép roncsolt testek, protézisek és szex témakörben.
Lékó Tamás
Kendrick Lamar: HUMBLE.
Rengetek zseniális klip volt idén. De Kendrick Lamartól azért választottam, mert négy klipjével is a legjobbak közé tartozik. A Little Homies kollektíva remek vizuálokat varázsolt az év legjobb lemeze mellé.
Mihályi Dávid
Mac DeMarco: One Another
Nem mondanám, hogy a világ legjobb klipje, de legalább van egy hangulata. Ez manapság elég ritka. Általában hidegen hagynak.
Reszegi László
St. Vincent: Los Ageless
Minden benne van, amit vártam: szokatlan, váratlan, színes és nagyon leköti a néző figyelmét.
Rónai András
G-Eazy: The Plan
Ez az egyik gyengém, a ravasz geometrikus kompozíciókba szorított emberi alakok – ez esetben segget rázó, pózoló nők. Az összhatás szinte már absztrakt, szépsége pedig szinte független a nők szépségétől. Az egyetlen zavaró tényező maga ez a G-Eazy nevű valaki, sajna.
Salamon Csaba
Kisfilm kategóriában Samphát, videóklipben Thundercatet indítanám.
Sampha: Process
Mivel felzaklatott, globális trendek dominálták az elmúlt éveket, a terápiás jellegű zenék (Bibio és Brian Eno idei lemezei) és videók újból relevánssá váltak. Kahlil Joseph készített már kísérőfilmet Beyoncé Lemonade-jéhez és Kendrick Lamar good kid, m.A.A.d city-jéhez is, most Sampha Processét vitte el Mordenből Sierra Leonébe is vissza. Sampha hazatér eltemetni édesanyját, és közben megpróbálja feldolgozni az utóbbi évek szívfájdalmait és betegségeit. Munkácsi Márton képi világát hajnali tengerben fürdőző gyerekek keltik életre, Dél-Londont pedig a lelakott sikátorok és metróállomások. Világok közt közt cikázunk, míg eljutunk a tagadástól az elfogadásig. Itt nézhető.
Thundercat: Show You The Way (feat. Michael McDonald & Kenny Loggins)
Idén végre az is kiderült, hogy mit történt a feka szamurájjal, aki két éve mindkét karját elveszítette és azóta is zongroraszólókról és kardpárbajról álmodik. Egy rehabilitációs központban járunk, a tv-ben Thundercat zenél felhőkbe burkolózva – kicsit olyan az egész, mint egy bizarr trip, aminek a végére (a)karatlanul is megtisztulunk.
Varga Zsófia
Kendrick Lamar: DNA.
Bár a HUMBLE. szintén egészen csodás, a DNA. videója olyan, mintha valami létező film részleteit vágták volna össze, amihez nemcsak zenét írt Kendrick, hanem ő a főszereplője is egyben. És mivel – sajnos – egy ilyen film megjelenése egészen valószerűtlen, nem marad más, mint hogy sokszor lemenjen a klip.
Weyer Balázs
Natalia Lafourcade: Soledad y Mar (Tiny Desk Concert verzió)
A Tiny Desk-sorozat amúgyis az egyik kedvencem, ez a dal pedig már a lemezről is. A koncert első 3 és fél perce, és – ahogy arra Kolozsi László felhívta a figyelmem – különösen 2:20-nál az a mosoly, az épp fájdalomküszöbig kitartott hatásszünet végén. Mondjuk ez formálisan nem videóklip, de szerintem annak számít.