Az őrület határán az északi sarkkörnél - Tamirel-klippremier

2017.11.13. 11:25, RRRecorder

tamirel_2.jpg

A Tamirel lemeze azt a folyamatot követi, ahogy valaki kikerül a depresszióból. Új videójuk a mélypontot bemutató számhoz készült.

A Tamirel art/psyh/progrock zenekar első videóját a Recorder mutatta be, és itt volt hallható a tervek szerint decemberben megjelenő You And The World nagylemez „picit bootleg, picit élő“ előfutára is. Most pedig bemutatjuk a második klipes dalt.

Az All Seasons In The Sky című dal a konceptlemez kitüntetett pontján hangzik el. Mint a zenekarvezető Riba Gergely – aki kezdetben egyszemélyben maga volt a Tamirel, a lemezt 2014-15-ben session zenészekkel vette fel, de végül tavaly koncertező, teljes zenekart alakított – mondta: „A lemez egy folyamatot követ végig, ahogyan az egyén kikerül a mély depresszióból, az élet nyújtotta, egyszerű örömök által. Mondhatni ez a szám a lemez csúcspontja, ámbár nem a kiteljesedése. A lemez azon pontja, ahol az egyén ebben a folyamatban történetesen a legmélyebben van. A szám címében hordozott jelenség lényegében egy metafora, ami az egyén fejében lévő depresszió okozta káoszra utal. Mondhatni az őrület határának egyfajta vizualizációja.“

tamirel_seasons.jpgA dal sajátos körülmények között készült: „Úgy volt, hogy Norvégiában, az északi sarkkörnél két éjszakát az erdőben vadkempingezek, és vadászok a sarki fényre Tromso-től nem messze. De az első este után kiderült, hogy nincs megfelelő felszerelésem a skandináv fagyhoz, a másnapi  hegymászásban pedig úgy átáztam a gyakran derékig érő hóban, hogy következő éjszaka megfagytam volna, ha kint maradok. Emiatt aztán nagy bánatomra kénytelen voltam kibérelni egy fűtött kis fakabint, de cserébe aznap éjjel sikerült befejeznem életem legnehezebben megszült szövegét. Szóval talán megérte...

Aztán később, amikor studióztuk lemezt a Zengőkert Stúdióban Bánházi Gábor kezei alatt, ettől a számtól tartottam leginkább. Ugyanis volt a szöveg, amit nagyon megszerettem és kiforrottnak érzek mind a mai napig. Viszont az volt, hogy egy épkézláb, kicsit is fülbemászó dallam sem jött ki belőlem. Agyaltam és demóztam, de egyhangúnak és mesterkéltnek éreztem az egészet. Valahogy reméltem, hogy a stúdióban csoda fog történni, és be is jött.  Amikor ott tartottunk, hogy feljátszottuk, és az egyszálgitáros akkordmenetből körülményesen hangszerelt szám lett, bementem a mikrofonok elé, és elkezdtem nyomni azt, amit otthon gyakoroltam, de rossznak éreztem. Az elején az is volt, de aztán arra gondoltam, mi lenne, ha három különböző hangfekvésben énekelnék rá harmóniát. Miután az első megvolt, már nagyon könnyű volt ráérezni a számra és énekelni. Ez, azt gondolom, jól példázza azt a jelenséget, amikor vélt elvárásokat állítunk saját magunk számára, és minden áron bele akarjuk préselni magunkat ezekbe. Aztán kiderül, hogy nagyszerű dolgok vannak azon túl is.“ 

A Riba Gergely által rendezett, a sarki fényt is megjelenítő klipben látható és vendégszólózik Takács Jozzy (String Theory, ex-Leander Rising). A Tamirel a Facebookon itt található, Legközelebb a Punk’n’Alter fesztiválon lehet őket hallani november 17-én, önálló koncertet pedig december 6-án tartanak a Gödörben.

Címkék: premier tamirel
https://recorder.blog.hu/2017/11/13/az_orulet_hataran_az_eszaki_sarkkornel_tamirel-klippremier
Az őrület határán az északi sarkkörnél - Tamirel-klippremier
süti beállítások módosítása