PJ Harvey tavalyi albumán afféle tudósítóként számolt be a világban zajló negatív eseményekről, ha nem is teljesen tárgyilagos hangnemben (arra képtelen is lenne), de kerülve a túlzó/nagy érzelmeket. Új dalában pontosan ugyanígy tesz: a szíriai menekült gyekekek tragikus helyzetét lefestő, Ramy Essam egyiptomi dalnokkal közösen jegyzett The Camp mindenféle felesleges drámai színezet nélkül, az egyszerű szavak erejével üt szíven.
Az idei Szigeten fellépő PJ Harvey a múlt hónapban digitális kislemezen adott közre két új dalt (A Dog Called Money / I'll Be Waiting), melyek közül a "b-oldal" elbeszélője egy gyermek, akinek a szülővárosát porig rombolták. Akár a párja is lehetne a most közzétett, hivatalosan június 9-én megjelenő The Camp, egy újabb akusztikus gitáros folkos dal, amely a gyermekek felől mutat rá egy jelenlegi humanitárius katasztrófára. Harvey ugyanakkor itt ismét tudósító, aki a libanoni menekülttáborokban élő gyermekek életét mutatja be egyes szám első személyben, olyan objektív képekben, mintha épp ott járna köztük és elmondaná, amit lát, de aztán jön az összegzése, ami semmissé teszi a tárgyilagosságot: "imádkoztam, hogy jöjjön egy angyal, de nem jött egy sem". A megtévesztő módon tábortűz-hangulatú dalban Harvey szerző- és előadótársa Ramy Essam egyiptomi dalnok, akinek Irhal című szerzeménye a 2011-es kairói tüntetések himnuszává lett. Íme tehát a The Camp, melyhez Giles Duley globális menekültválságot dokumentáló könyének fotóiból készült videó: