Az Art Record Covers című könyvben ötszáz albumborítót gyűjtöttek össze, amelyeket olyan kortárs művészek terveztek, mint Andy Warhol, Raymond Pettibon vagy éppen Damien Hirst. A zenészek és művészek közti kollaborációkat az ötvenes évektől egészen napjainkig mutatja be az album, amelyben interjúk is olvashatók a még élő alkotókkal. Mutatjuk a kedvenceinket.
Kezdjük egy interaktív borítóval. Tauba Auerbach háromdimenziós, kihajtogatható lemeztasakot készített a The Alps 2011-es Easy Action lemezéhez. Magát a grafikát az Alpokról (a hegységről) készült légi felvételek alapján tervezte.
A Chicks On Speed electropunk zenekar a 99¢ című 2001-es lemezéhez saját tervezésű borítót kreált, saját lemezükhöz készítettek borítót. A popkultúrára reflektáló kollázzsal sikerült maradandód alkotniuk.
Marcel Dzama 2014-es önálló kiállításán szerepelt az Une Danse Des Buffons című kísérleti film, ennek zenéje kislemezen is megjelent, a borítót természetesen ugyancsak a művész jegyzi. Dzama egyébként számos zenésszel dolgozott együtt, többek között Beckkel is.
Futura 2000 a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján feltűnt graffitis, aki később bekerült New York művészvilágába. A falak és a vásznak mellett otthagyta a nyomát lemezeken is; elsőként a Clash-nek tervezett borítót, majd a Mo'Wax kiadóval dolgozott szorosabban. DJ Krush Holonic ‘The Self Megamix’ albumán általa telefújt falak láthatók.
Az olasz Luigi Ghirri a kortárs fotográfia egyik legkiemelkedőbb képviselője volt. Az alábbi fotója a CCCP - Fedeli alla Linea zenekar negyedik, egyben utolsó lemeze, a Epica Etica Etnica Pathos felvételekor készült.
Chris Johanson a kilencvenes-kétezres évek San Francisco-i művészeti mozgalmához, a Mission Schoolhoz, vagy másik nevén New Folkhoz tartozott, amelynek a fiatalság és a utcai élet volt a fő irányvonala. A Tussle Eye Contact lemezéhez készített borítón is érzékelhetjük a túláradó pozitivizmust, ami jellemezte a festőt.
Barbara Kruger mainstream médiából átemelt ötleteivel alkotott igazán hatásos lemezborítót a Consolidated Business Of Punishment című albumához. A képen egy öltönyös embert ütnek éppen ki, amellyel manapság szerte a világon sok mindenki tudna azonosulni - vagy az öklözőkkel, vagy az öklözöttel.
Sok közös van Metahaven és Holly Herndon munkásságában, legalábbis a témaválasztás terén, hiszen mindkettőjüket foglalkoztatja az internet által okozott identitásvesztés, vagy éppen a 24 órás elérhetőség és az ebből fakadó rendelkezésre állás feltételezése, amelynek ki van téve manapság az ember. Holly Herndon Platform albumának borítója is ezekre próbálja felhívni a figyelmünket.
Az Art Record Covers című Taschen-kiadványról bővebb információ erre.