Lemeztáska - Jónás Vera

2016.05.27. 15:30, Frontrecorder

jonasveratalabergeza.jpg

Jónás Vera hazánk egyik legegyedibb, legkarakteresebb dalszerző-előadója, zenekarának áprilisban jelent meg második albuma Tiger, Now! címmel. A bluesrockos-folkos lemezen a gitárok dominálnak, de a műfaj továbbra is "személyes könnyűzene" - lássuk hát a zenekarvezető-énekesnő személyes könnyűzenei (és azon túli) hatásait, kedvenceit! 

Első zenei emléked

Talán nem az első, de az első meghatározó: kocsiban kisgyerekként hallgatom a rádióban a Jég Dupla Whiskyvelt és azon gondolkodom közben, hogy milyen jó, hogy vannak feka magyarok is.

Első lemez, amit saját pénzből vettél

Valami válogatáslemez legendás dzsesszénekesek felvételeiből. Akkor épp Ella Fitzgerald- és Sarah Vaughan-őrületben voltam.

Zene, ami zenélésre inspirált

Steppenwolf:
Magic Carpet Ride. Az egyik első dal, amit léggitározva, halandzsa angollal énekeltem, és arra gondoltam, ilyen zenekarban szívesen lennék frontember.

Meghatározó koncertélményed

Krystle Warren szólókoncertje a Soho egyik színházában. Többedjére láttam már játszani, erre a koncertre viszont csak olyan jegyet kaptam, hogy egy korlátra támaszkodtam, végig remegtem.


Hatások a pályád indulásakor

Nyilván sok van, akik most eszembe jutnak: Bobby McFerrin, Jamie Cullum, Radiohead.

Kedvenc magyar lemez

Charlie: Csak A Zene Van. Sokat utaztunk a családdal kocsiban, amikor gyerek voltam. Mindig forgott a gyomrom, de ha Charlie szólt, attól jobban lettem.

Minden idők legjobb lemeze

Lauryn Hill
: The Miseducation Of Lauryn Hill.

Kedvenc dzsesszlemez

Brad Mehldau: Largo
Nancy Wilson és Cannonball Adderley közös lemeze.


Kedvenc rocklemez

Radiohead
: Hail To The Thief és In RainbowsElbow: Seldom Seen Kid.

Kedvenc folklemez

Nick Drake: Five Leaves Left
. Ezeket a vonós hangszereléseket szerintem a mai napig nyúlja mindenki, aki tudja. Áradó, nyughatatlan dalok.

Kedvenc avantgárd/experimentális lemez

Sidsel Endresen/Bugge Wesseltoft:
Out Here. In There.


Kedvenc spoken word lemez

Gil Scott-Heron: I’m New Here.

Kedvenc lemez női dalszerző-előadótól

Krystle Warren: Circles.

Dal, amit bárcsak te írtál volna

Beck:
Everybody’s Gotta Learn Sometime (ami Korgis 1980-as dalának feldolgozása  - a szerk). Nem csak a dal, de a hangszerelés is csoda. Bátor, egyenes.

Bűnös zenei örömöd

Katona Klári: Gömbölyű Dal.

 

A legjobb zene szexhez

Fink. De leginkább semmi.

A legjobb zene bulizáshoz

Stevie Wondertől nagyjából bármi.

A legjobb zene lazuláshoz/semmittevéshez

Earth: The Bees Made Honey In The Lion’s Skull. Amúgy ezt a lemezt jógázáshoz is be szoktam rakni. Nem szeretem a “spiri” zenéket, szerintem ez sokkal jobban segít befelé figyelni.

Zene, amitől boldog leszel

Toto: Africa. Egyszer nagyon jó hírt kaptam egy hosszú, küzdelmes időszak végén. Egész nap ez ment körbe-körbe.

Zene, ami elgondolkodtat

A tUnE-yArDs Whokill albuma. Számomra ez a legizgalmasabb zenekar ma.

Jónás Vera és zenekara legközelebb május 31-én este koncertezik a Kobuciban (Facebook.-esemény), majd a nyár folyamán több fesztiválon is fellépnek, többek közt a Fishing On Orfűn június 25-én, aztán július elsején a VOLT-on.

A Jónás Vera Experiment Tiger, Now! című új albuma:

 nyitókép: Talabér Géza

https://recorder.blog.hu/2016/05/27/lemeztaska_jonas_vera
Lemeztáska - Jónás Vera
süti beállítások módosítása