(X) Az Anna & The Barbies új lemezének címadó dalához, a Szabadeséshez készült klip a Suzuki viaDAL-sorozatban. A videóban, amelyet a Pixelfilm stábja készített, Pásztor Anna megszokott, ugyanakkor megszokhatatlan színpadi megjelenésének minden szélsőértékét felvonultatja. Tokay Péter rendező és Pásztor Samu gitáros további érdekességekkel is szolgált nekünk a nótával és a forgatással kapcsolatban.
A klip rendezője Tokay Péter volt, a Pixelfilm pedig öreg rókának számít a magyar videoklipes szakmában, hiszen Roadtól a Tankcsapdáig a fél magyar színtérrel dolgoztak már, legutoljára a Suzuki viaDAL-sorozat keretében készítettek klipet a Fish!-nek.
A rendező a következőket mondta a klip készítéséről: "A koncepció ezúttal tőlünk jött, bár amit végül megvalósítottunk, igazából már a harmadik volt. Az első kettőnél a dalszöveget követve egy klasszikus történetmesélős klipben gondolkodtunk, de aztán arra jutottunk, hogy az a vonal kicsit izzadtságszagú lett volna ebben az esetben. Azt sokan tudják, hogy Anna, egyfajta Lady Gagába oltott Marilyn Mansonként minden egyes koncertjén képes elképesztő szerelésekben megjelenni, függetlenül a színpad méretétől. Így adta magát az ötlet, hogy a klipben helyezzük erre a hangsúlyt a művészkedés helyett. Úgy fogtuk fel az egészet, mintha képekkel festenénk, érdekes plánokat, olykor szürreális kosztümöket használtunk, hogy megragadjuk a dal hangulatát. A forgatókönyv ezúttal a szokásostól eltérően inkább gondolatok halmaza volt, de a zenekarnak is tetszett az ötlet, és abszolút szabad kezet adtak nekünk. Szeretném kiemelni Hornyák István stylist közreműködését. Ő több száz videoklipben dolgozott már, ezúttal is nagyon profi munkát végzett. A smink és az általa választott kosztümök nagyban hozzájárultak a klip összhatásához. A klip operatőre Szőke János, gyártásvezetője Pusztai Erika volt a Filmservice-től, a B-kamerát Bíró Attila kezelte."
A zenekarból Pásztor Samu gitáros mesélt a forgatásról: "A Suzuki viaDAL érdekesen alakult számunkra. Többször is indultunk, aztán meg kicsit el is felejtődött a dolog a napi teendők közepette, amikor egyszer csak jött a hír, hogy nyertünk. Amikor elkezdtünk egyeztetni a klip készítéséről, több korábban készült klipet is végignéztünk, és végül Tokay Petiék mellett döntöttünk. Ők találták a forgatási helyszínt, a Brody House apartmanházat, ami egyszerre romos és nagyon látványos, így meg is úsztuk a díszletezést, hiszen három-négy helyiségben le tudtunk forgatni mindent egy nap alatt. A stáb profi, a hangulat pedig kitűnő volt, nagyon jó volt együtt dolgozni velük. A dal alapvetően azt az érzést, vagy állapotot ragadja meg, amikor az ember eljut egy pontra, ahonnan már látja a következő pár évet, és azt, hogy milyen irányba fut majd az élete. Ezzel az úgymond megállapodottsággal együtt jár egyfajta sóvárgás is, hogy ne csak a tervezett dolgok maradjanak, hanem azzal együtt meg tudjuk érezni azt a fajta felszabadultságot, ami a fiatal éveinkben jellemző, hogy néha merjük spontán eldobni az agyunkat, merjünk kicsit őrültek lenni."
A Suzuki Crossover lemezen Annáék és a Subscribe egy közös dalt is elkövettek, amelynek szöveges videója itt nézhető meg, a 6 számos album pedig telesen ingyen letölthető innen.
A viaDAL sorozatban hamarosan újabb klipek látnak napvilágot, érdemes figyelni!
https://www.facebook.com/ilovesuzuki
A videó a Magyar Suzuki Zrt. megbízásból készült, a hat Márka Művek gondozásában.