A Balaton Soundon most szombaton lépett fel Diplo, a Major Lazer formáció és a Mad Decent kiadó főnöke, a jelenkori tánczene egyik megkerülhetetlen figurája, a trendeket ügyesen kifürkésző, majd még ügyesebben kiaknázó kultúrkolonialista, aki az elmúlt közel másfél évtized során tekintélyes és sokszínű életművet hozott össze saját zenékből, remixekből és produceri munkákból. Mi most a popos oldalának szerintünk legjobb pillanatait villantjuk fel
DIPLO DOKUMENTUMFILMET IS RENDEZETT, ITT ÍRTUNK RÓLA.
M.I.A.: Paper Planes (2007)
M.I.A. és Diplo kapcsolata nem csak a munkára, de a magánéletre is kiterjedt (öt évig jártak), a Clash-t hangmintázó Paper Planes a legismertebb, legsikeresebb együttműködésük.
Bonde Do Rolê: Marina Gasolina (2007)
A baile funk-alapú lökött elektrorockot játszó brazil zenekar With Lasers című remek bemutatkozó albumán Diplo három számban is közreműködik társszerző-producerként, ez a legslágeresebb:
A BONDE DO ROLÉ HELYET KAPOTT A BRAZIL TÁNCZENEI KÖRKÉPÜNKBEN IS.
Diplo : Must Be A Devil (2008)
A Bonde Do Rolé (ex-)énekesnője, Marina Vello hallható ebben a feldolgozásnak is tekinthető számban, ami a Pixies-től a Hey-t (legalábbis a fődallamát és pár sorát) ülteti át rádióbarát mariachi-technóba.
Santogold: Unstoppable (2008)
Diplo az indulása óta besegít a ragyogó tehetségű fekete MC-énekesnőnek, aki az első lemezét még Santogold néven, a 2012-es másodikat már mint Santigold jegyezte. A bemutatkozó albumról az Unstoppable elektro-reggae-je máig megunhatatlan kedvencünk Santi White-tól, és ezt nem csak azért mondjuk, mert Diplo volt a producere.
Major Lazer: Hold The Line (2009)
Az első Major Lazer-albumról túl kézenfekvő választás lett volna a seggrázó erejű Pon De Floor, úgyhogy álljon itt inkább a Diplo vezette partiosztag bemutatkozásáról a szörfrockos, westernes beütésű digi-dancehall nyitódal, a Hold The Line
Robyn: Dancehall Queen (2010)
A svéd énekesnő Body Talk Pt. 1 minialbumán szereplő, dub reggae-t és a dubstepet ötvöző, mindezt tökéletes popformába öntő dalnak Diplo volt a társproducere (a slágergyáros Klas Åhlund mellett) és a hangszerelésben, programozásban is benne van a keze.
Dillon Francis & Diplo feat Maluca: Que Que (2011)
Egy crossover-potenciálú moombahton-sláger 2011-ből, a táncparketten is működik, ugyanakkor kellően popos. A trekkben éneklő dominikai származású Malucát Diplo fedezte fel, és ő volt a producere a 2009-es debütáló számának.
Alex Clare: Too Close (2011)
Valószínűleg a legnagyobb rádiósláger, amihez Diplónak köze volt eddig. Az akkori Major Lazer-tettestársával, Switch-csel tandemben volt a fő producere a brit dalnok első albumának, amelyről ezt a dalt ismerik a legtöbben. Diplo egyébként számos igazi világsztár előadónak is dolgozott, ezek közt akadnak a maga fajta producer számára természetes mainstream hiphop/R&B bérmunkák (pl. Usher, LIl Wayne, Mac Miller, 2 Chainz, Tinie Tempah) éppúgy, mint szégyentelen popkiruccanások (Bruno Mars, Britney Spears, Sia). Ezeket még mind el is lehet fogadni, de a Justin Bieber-kaland (a Believe egy dalának volt a társproducere) megbocsájthatatlan.
Major Lazer: Get Free (2013)
És akkor már a tavalyi második Major Lazer-albumról se a legharsányabb bulislágert, a Bumaye-t választottuk, hanem dafke a lemez egyik visszafogott pillanatát, a mély lüktetésű dub-elektropop hibrid Get Free-t, amelyben Amber Coffman énekel a Dirty Projectors-ból.
MØ: XXX 88 (2013)
A legígéretesebb fiatal dán dalszerző-énekesnő tavalyi EP-jének ebben a reggae-s trapes dalában Diplo zeneszerző-producerként érintett, a klipjében pedig félmeztelen (kamu) magazinfotó formájában van jelen.