Szomorú hírrel kezdődött ez a hét: május 12-én, hétfőn, 74 évesen elhunyt H. R. Giger svájci festő, szobrász, akit leginkább A nyolcadik utas: a Halál xenomorf lényeinek kitalálójaként ismer a világ (ezért 1980-ban Oscar-díjat is kapott a legjobb vizuális effektusok kategóriában). Az egyedülálló és azonnal felismerhető stílusban alkotó, bizarr, szürreális műveivel gyakran provokáló képzőművész sok szálon kötődött as zenéhez, legnyilvánvalóbban a lemezborítókon keresztül; Giger maga is tervezett felkérésre covereket, illetve számos művét használták fel ilyen módon. Ezekből választottuk ki a tíz legsúlyosabbat.
10. Emerson Lake & Palmer: Brain Salad Surgery (1973)
Ez igazából nem durva, de egyrészt ez Giger legismertebb lemezborítója, másrészt az eredeti képen a nőalak nyakánál egy hímvessző makkját ábrázolta a művészt, amit a lemezkiadó rövid úton kitakartatott. (A lemez első címe Whip Some Skull On Ya volt, ami egy szlengkifejezés az orális szexre, így már érthető, mit keresett - volna - ott a férfi nemi szerv.)
9. Atrocity: Hallucinations (1990)
A német death metal zenekar elmebajos képzelgésekben és drogos víziókban tobzódó bemutatkozó albumához Giger egy stílszerűen szétcsúszott olajfestményét választotta (Hommage an S Becket I, 1968).
8. Debbie Harry: KooKoo (1981)
A Blondie énekesnője New Yorkban ismerkedett össze a friss Oscar-díjas Gigerrel, akit ezután felkért első szólólemeze borítójának megtervezésére. A képet az akupunktúra inspirálta, a négy tű a négy őselemet jelképezi.
7. Carcass: Heartwork (1993)
A brit brutálmetál zenekar egyetlen nagykiadós (a Columbia terjesztésében megjelent) albumának borítóján Giger szimbólumokat halmozó és bizarrul "kibelező" Life Support 1993 című szobra látható.
6. The Shiver: Walpurgis (1969)
Giger első albumborítója, melyet egy obskúrus svájci pszichedelikus / progresszív rock zenekar első és egyetlen albumához készített. te jó ég, vajon mik azok ott a nőalakok fején? Vagy az a fejük??
5. Danzig: How The Gods Kill (1992)
Giger itt egy 1976-os szexuál-fantasy festményét (Meister und Margeritha) adaptálta, a nőalakot körülfogó szörny meredt pénisze helyére egy tőrt festett, hogy szalonképes legyen (a kihajtogatható bortó csak a kép tetejét mutatja). Nem mintha a kígyó nem lenne elég egyértelmű fallikus utalás.
4. Sacrosanct: Recesses For The Depraved (1991)
A holland thrash metál zenekar második albumához álmodta meg Giger ezt a, khm, pokoli oltárképet.
3. Triptykon: Eparistera Daimones (2010)
Maradva még a nem éppen szent oltároknál, a Triptykon, azaz a legendás svájci thrash/black/doom metal zenekar, a Celtic Frost egykori frontemberének, Tom G. Warriornak aktuális projektje egy 1975-ös Giger-festményt tett meg 2010-es albuma borítójának. A mű címe? Vlad Tepes.
2. Celtic Frost: To Mega Therion (1985)
És ha már Celtic Frost, íme a svájci zenekar nagyhatású második albumának borítója, amely Giger Satan I című festménye. Giger nagy rajongó volt, olyannyira, hogy a szentségtörő képet ingyen bocsátotta az együttes rendelkezésére. A frontember és közte szoros barátság alakult ki, Warrior alkalmanként még az asszisztenseként is dolgozott.
1. Dead Kennedys: Frankenchrist (1985)
Ez nem csak Giger legexplicitebben pornográf alkotása, de ez okozta a legnagyobb botrányt is. A szóban forgó képet (a címe: Penis Landscape, avagy Pénisztájkép) még 1973-ban festette, Jello Biafra, a Dead Kennedys vezére egy művészeti magazinban látta meg a reprodukcióját, és mindenképpen szerette volna, ha ez lesz a harmadik lemezük borítója. Meg is szerezték az engedélyt Gigertől, a DK tagjai viszont leszavazták az ötletet, így a képet az albumhoz mellékelt poszterre nyomták ki. Persze még így is kicsapta a biztosítékot, a zenekart kiskorúakra káros kiadvány terjesztése miatt perbe fogták, ami kis híján csődbe vitte Biafra (és DK) kiadóját, az Alternative Tentacles-t.