Mindössze egy kollekció (2013 őszi/téli) alapján is kijelenthető, hogy szép jövő áll a Modart Művészeti és Divatiskolában tavaly végzett fiatal tervező, Vikman Anna saját nevét viselő női divatmárkája előtt, amely figyelemreméltó módon - anyaghasználat, színek, inspirációk, szemléletmód terén - a természet és a természetesség fontosságát hirdeti. Öko-chic, csúcsminőségben.
Magunkról: A vikman anna - womenswear egy olyan márka, mely a természetközeliségre és természetes alapanyagok használatára helyezi a hangsúlyt, luxus minőségben. Azokat a nőket célozza meg, akik alternatív gondolkodásúak, tudatosak, követői a fenntarthatóság mozgalmának, törődnek környezetükkel. Fontosabb számukra a minőség és a természetesség, mint a márkajelzés.
Mióta: 2013., hamarosan jön az első szülinapunk!
Kik: Ennyi idő alatt azt még nem mondanám, hogy van mögöttem egy fix csapat, de kezd kialakulni egy infrastruktúra, aminek nagyon örülök. Egyelőre többnyire egy személyben testesítek meg mindent, de természetesen egy profi csapat kialakítása a cél. A fotózásra egy nagyon szuper stábot sikerült összehozni, pedig egyáltalán nem ismertük egymást, mégis minden olajozottan ment.
Kiknek: Mindenkinek! Amikor egy arcot képzelek el a márkának, akkor egy határozott, önmagával és a világgal harmóniában élő nőt képzelek el. Csinos, sikeres, és nagy vörös haja van. Ez egy idealizált kép, amilyen én, és talán minden nő lenni szeretne. Ehhez szeretnék hozzátenni egy szeletet.
Mottó: A felhők felett mindig kék az ég!
Inspirációk: Bármi lehet. Sokszor az utcán, metrón vagy villamoson ugrik be valami. Sajnos gyakran elfelejtem. Szerintem már egész kollekciókat álmodtam meg, amikből reggelre csak foszlányok maradtak. Ez a kollekció alapvetően az afrikai nomád kultúrákból inspirálódott, ami a végeredményen már csak nyomokban érezhető. A hangulat és a rusztikus stílus megmaradt, de a forró Afrikából valahogy mégis sikerült egy téli kollekciót kihozni.
Anyagok: Anyagokban a természetességre törekszem. Fontos számomra, hogy kellemes érzetet nyújtson, jó tapintása, szép esése legyen. Ebben a kollekcióban főként gyapjúszövetekkel és hernyóselyemmel dolgoztam.
Színvilág: Színekben is visszaköszön a természetesség, az alap fekete-bézs kombinációt arannyal és türkizzel dobtam fel.
Egyedi jegyek: Meghatározó elemei a csíkok, melyek akár cikcakkos, halszálkás mintaként vagy saját készítésű anyagmanipuláció formájában jelennek meg a ruhákon, így adva izgalmas részleteket a daraboknak.
Stílus / koncepció: Általában jellemzőek a lezser, oversize darabok, amik nem hivalkodóan, de mégis sugallják a női szépséget.
Következő kollekció: Idén nyárra még tervezek egy mini resort kollekciót, ami amolyan laza nyaralgatós- fesztiválozós hangulatban készül. Itt egy kicsit eltávolodom az előző kollekció luxus mivoltától, és szeretnék egy, a mindennapokban is hordható, mégis különleges street kollekcióval előrukkolni. Mutatóba a sziluett-tervekből:
A távolabbi jövőre nézve pedig valami egészen különlegeset tervezünk, egy kisebb családi projekt keretében. Egy grafikusművész rokonommal együtt fogunk dolgozni. Szeretnék egy kicsit elrugaszkodni a megszokott mintahasználattól, és bemutatni, hogy a művészet is lehet a mindennapjaink szerves része.
Vízió: Külföldre készülök! Szeretném magamat és a márkát nemzetközi piacon is kipróbálni és a későbbiekben olyan színvonalra fejleszteni, ami bárhol megállja a helyét. Ehhez viszont még sok tapasztalatot kell gyűjtenem: tanulni, világot látni.
Kedvenc / a márkához passzoló zene: Zenészcsaládban nőttem fel, nagyon sokféle zenét szeretek, hangulatomtól függően majdnem mindent meghallgatok. Például:
Örök kedvenc Ray Charles és a Beatles. Amy Winehouse-t újra felfedeztem, életében is nagyon szerettem, és most valahogy újra aktuális lett számomra.
Legnagyobb eredmény: Minden egyes like, üzenet, email és visszajelzés, amit a márkával kapcsolatban kaptam. Mindig feldobja a napom!
Legismertebb viselő: Marion Cottillard-t például szívesen öltöztetném, de egyelőre ott még nem tartunk.
Árak: 10 000-től 100 000 forintig
Üzlet vagy showroom: A Link Designtérben és a Laoniban tavaly, mint vendégtervező voltam jelen, most főleg a Facebook-oldalamon keresztül értékesítek.
Fotók: N.O. things