Popzenész cukor-addikciók – Compact Disco, Szekeres András, Varga Zsuzsa, Bocskor Bíborka

2012.12.20. 18:23, rerecorder

Magashegy_Underground_press_foto.jpg

Melyik popsztárunk süti a legfinomabb sütit? Kinek a fétise közülük a Túró Rudi? Mi a legnépszerűbb karácsonyi édesség a magyar zenészek-énekesek körében? Mi az a britpop-süti? És ki telefonált be a Tibi csokinak, hogy nehogy le merjék állítani kedvenc étcsokijának a gyártását? A Recorder magazin nyolcadik számának édesség és zene fókusztémájához hazai előadókat kérdeztünk édességekhez fűződő kapcsolatukról. Karácsonyig adagoljuk a válaszokat, Takáts Eszter után édes, vagy nem édesszájú férfi zenészeink vallomása következett, majd a REC008 címlapján macaronnal pózoló Odett gyónt. Aztán Halász Juditról, Senáról, Berger Dalmáról és Péterfy Boriról derült ki, hogy mennyire közeli, vagy távoli a kapcsolta az édességekkel és az ünnepi sütikkel. Jöjjön most a Compact Disco, Szekeres András, Varga Zsuzsa és Bocskor Bíborka édességes-karácsonyi vallomása.

Compact Disco

243141_galeria_fe_zene_compact_disco.jpg„A zenekarnak a zserbó és bejgli a közös favoritja. Csabi „minden mennyiségben” eszi a Zserbót, Gábor viszont nagyon kedveli a teljes karácsonyi kínálat zömét, „főleg a mákos bejglit és a zserbót.” Begi diós bejgliből tud enni: „kidurranásig!” A Compact Discoból Gábor túrófelfújtat tud készíteni: „ami tőlem kikerült, azt dicsérték”; Csabi is süt, egyedül Begi nem próbálkozott még, de a konyhában ő sem idegen. „Főzni szeretek, a specialitásom a tárkonyos padlizsános paradicsomos csirke, mozzarellával.”

Szekeres András (Junkies, Stereomilk)

„Nem vagyok túlságosan édesszájú, de karácsonykor én is megeszem a magamét. Gyerekkorom óta rajongom a zserbóért, a nagymamám világbajnok volt benne. Mostanában karácsonykor ilyen amerikai süti szokott lenni, aminek nem jut eszembe a neve, de csokidarabkák vannak benne és korong alakú.”

Varga Zsuzsa

l.jpg„Macaron, ahogy a franciák csinálják. Csokis cookie, ahogy az angolok csinálják. Profiterol, ahogy az olaszok csinálják. Almáspite, ahogy a Peti csinálja. Csokis muffin, ahogy a Vivi csinálja. Mézeskrémes, ahogy keresztanyu csinálja. Kakaóscsiga, ahogy én csinálom. A szünetekben pedig csoki csokimousse-al töltve.”

Bocskor Bíborka (Magashegyi Underground)

„Ha a kedvenc karácsonyi süteményemről kérdeznek, mélyen elgondolkodom. Abszurd. Ami először eszembe jut, az az, hogy ebben az ünnepben nem voltak nekem annyira fontosak az ízek. Visszamegyek a gyermekkoromba. A karácsonyi ünnepek templomban kezdődtek és ott végződtek. Kint hideg volt, bent meleg. Minden szögből azt hallottam, hogy legalább ezekben a napokban figyeljünk egymásra és a szeretetre, a békességre, a jóságra. Úgy alakult, és úgy alakítottam az életem, hogy gyerekkorom óta folyamatában élni és tágítani szeretném ezeket a szavakat. Az azért eszembe jut, hogy amikor diót törtünk és daráltam a mákot, a vaníliás tejbe beleszagoltam és a vanília gőzét szerettem az orromba érezni, ilyenkor az egész család a konyhában volt, ezt szerettem nagyon.”

lejegyezte: Dömötör Endre és Forrai Krisztián

https://recorder.blog.hu/2012/12/20/popzenesz_cukor-addikciok_compact_disco_szekeres_andras_varga_zsuzsa_bocskor_biborka
Popzenész cukor-addikciók – Compact Disco, Szekeres András, Varga Zsuzsa, Bocskor Bíborka
süti beállítások módosítása