Itt az on demand rádiózás új üdvöskéje

2012.11.03. 16:17, BizRecorder

senzaricoldplay.jpg

Az utóbbi pár hónapban nem igazán örülhetett a Pandora, a cég tőzsdei szereplése vagy az Apple piacra lépéséről szóló pletykák mind-mind nyugtalaníthatták a befektetőiket. Ráadásul itt a hasonló alapkoncepcióval működő, viszont szélesebb nemzetközi jelenléttel és már most 11 millió tételes dalkönyvtárával bíró Senzari, amely az on demand rádiók piacán megszorongathatja a Pandorát.

senzarilogo.jpgA Senzarin, akárcsak a Pandorával, a felhasználók egy adott előadóhoz hasonlító zenei tartalmak folyamát hallgathatják. A Senzari ugyanakkor a 11 millió dalból álló zenei adatbázison felül - a Spotify-hoz hasonlóan - nagyobb hangsúlyt helyez a közösségi elemekre, a Facebook social graph alkalmazásával. (magyarul láthatjuk, hogy a barátaink mit hallgatnak éppen). A szolgáltatás talán legegyedibb megoldása az around me-funkció, amelynek segítségével egy adott helyen (pl. étteremben, bárban stb.) tartózkodva az oda passzoló zenéket hallgathatjuk

A legnagyobb előnye a Senzarinak a Pandorával szemben viszont nem funkcionalitásban, hanem nemzetközi jellegében rejlik: a miami székhelyű start-up ugyanis nem csak a tengerentúlon, hanem Brazíliában valamint Európában is több helyen - Spanyolországban a helyi MTV-vel való együttműködésnek köszönhetően, Németországban pedig a hajdan szebb időket látott Wahwah.fm felvásárlásának köszönhetően - elérhető.

A nemzetközi jelenlétnek pedig több előnye is van. Egyrészt az említett országokban a Senzari számít az egyetlen on demand rádiónak és a streaming piac is relatív gyenge lábakon áll (bár a Deezer mind Dél-Amerikában, mind Európában jelen van), másrészt ezeken a piacokon a hirdetés-alapú szolgáltatások  gyakorlatilag nem honosodtak még meg, így könnyebb a hirdetők bevonása.

ON DEMAND RÁDIÓT TUD AZ XBOX ZENEI PLATFORMJA IS. HOGY MIT MÉG, SORRA VETTÜK ITT.

A célországokat nézve a latin-dominancia egyáltalán nem véletlen: természetszerűleg adódik a cég központjából, továbbá a Viacom latin-amerikai részlegével való stratégiai együttműködés okán, amelynek keretében a RED Viacom végzi a Senzari hirdetésértékesítését, mi több, a Senzari a Viacom Network tagja.

senzari.jpg

A német piacra való belépés ellenben a cég első stratégiai lépéseként is felfogható. Németországba betörni nem könnyű - erről a Spotify tudna mesélni -, miközben ez a világ egyik legjelentősebb zenei piaca. A Wahwah.fm felvásárlásával a Senzari sikerrel váltotta meg a belépőt, igaz, a felvásárolt start-up bezárását okozó jogi problémákkal együtt. A Wahwah.fm mindenesetre újabb extravagáns és közkedvelt funkciókkal gazdagíthatja az amúgy is különleges szolgáltatást.

AZT HALLOTTAD, HOGY A BBC UGYANCSAK RÁHANGOLT AZ ON DEMAND RÁDIÓZÁSRA?

Természetesen a Senzari még nagyon messze van attól, hogy a Pandora komoly kihívója legyen. A szolgáltatás alig fél évvel ezelőtt indult el a tengerentúlon, így érthető módon a használóinak száma még sem közelíti a Pandora 150 milliós táborát. Ugyanakkor azáltal, hogy a katalógusa lényegesen nagyobb, a felhasználói felületük korszerűbb és jelentős nemzetközi piacokon is jelen vannak, hosszabb távon a piacvezetőt is lépésre kényszeríthetik - amivel csak mi, fogyasztók járunk jól.  

Pléh Dániel

Címkék: pandora senzari
https://recorder.blog.hu/2012/11/03/itt_az_on_demand_radiozas_uj_udvoskeje
Itt az on demand rádiózás új üdvöskéje
süti beállítások módosítása