Mixgar: pénz állt a házhoz

2012.06.30. 12:25, Recorder.hu

mixgar_250.jpgHazai tőkebefektetők 18 millió forinttal szálltak be a Mixgar online zenei alkalmazást fejlesztő startup vállalkozásba. Az idén nyáron négy nagy rendezvényen, az EFOTT, a Hegyalja, a Campus és a SZIN fesztiválok Pepsi DJ Bar helyszínein is bemutatkozó, önmagát social jukeboxként, azaz közösségi zenegépként definiáló applikáció iránt, amelyen magyar fejlesztők alig több mint egy évvel ezelőtt kezdtek dolgozni, a nemzetközi technológiai fórumokon történő megjelenések következtében az utóbbi hónapokban érezhetően megnőtt a szakmai és pénzügyi csoportok érdeklődése. Sajtóértesülések szerint a cég 2013-ra már nyereséges működést tervez.

mixgar_mobile_250.jpgA Mixgarnak kétféle használati módja van: a professzionális és a házibuli-verzió. Az előbbi kocsmák, éttermek, boltok okostelefonnal rendelkező vendégeit célozza meg: amint készülékükkel a helyszínen található QR-kód segítségével becsekkolnak a Mixgar.com-ra, láthatóvá válik számukra egy lejátszási lista. A vendégek az online alkalmazás segítségével befolyásolni tudják, hogy melyik zeneszám kerüljön előbb lejátszásra és melyik szoruljon háttérbe a listán. A zeneszámok mellett található Facebook-gomb segítségével pedig publikálhatják, hogy hol partiznak éppen és melyik számra, ami segíti a helyszínek megjelenését a közösségi hálón. Vendéglátóhelyeken, boltokban a Mixgar dj-k segítségével állítja össze a helyszín profiljához, stílusához legjobban illő, minőségi szempontból ellenőrzött zenei csomagot. A helyszínek havidíjat fizetnek vagy nagy márkák szponzorációjaként kapják meg a szolgáltatást.

A házibuli alkalmazás lehetővé teszi, hogy a felhasználók kedvencei is a lejátszási listába kerüljenek, ezzel teljesen demokratizálva a zeneválasztást a Facebookon vagy Last.fm-en megadott és a Mixgaron definiálható kedvencek segítségével. A házibuli-verzió jelenleg is ingyenesen használható és bárki által kipróbálható. A buliba érkező vendégek ebben az esetben is okostelefonjaik segítségével vehetnek részt a kollektív mixelésben. Sem a professzionális, sem a házibuli-verzióhoz nincs szükség különleges hardverre: egy pc-n, internet-elérésen és a résztvevők telefonjain kívül nem kell más az interaktív zenehallgatáshoz.

Az eddig az ötletgazda Digital Natives által inkubált és futtatott projektet június 1-jével 20 millió forint alaptőkéjű önálló vállalatba szervezték, melyben a többségi tulajdonos a fejlesztés hasznosítási jogainak és a szoftverek forráskódjának apportálásával a Digital Natives lett, a kisebbségi üzletrészeket pedig az InvestLife Zrt. által kezelt Phoenix Investment magánbefektetői csoport és a Mixgar ügyvezető igazgatója, Huszár Gerzson szerezték meg. Huszár, aki korábban a szintén magyarországi alapítású, jelenleg már az amerikai Nasdaq tőzsdén jegyzett LogMeIn fejlesztési igazgatója volt, a projekttel az elmúlt időszakban végigjárta a nemzetközi befektető-startup találkozókat: New Yorktól Berlinen át Bécsig, a kijevi Investor Day Central and Eastern Europe (IDCEE) eseményről pedig a fődíjat is elhozta. Az IDCEE-n nyertes pályázatukról az egyik legelismertebb technológiai hírportál, a TechCrunch cikke is elismerően szólt.

Aki élőben szeretné tesztelni a Mixgart, az megteheti a Pepsi DJ Barban az EFOTT (2012. július 3-8.), Hegyalja (2012. július 18-22.), Campus (2012. július 25-29.) és SZIN (2012. augusztus 22-26.) fesztiválokon; a koncertek előtt okostelefonjával lounge zenét keverhet minden odalátogató, a koncertek után pedig a videódiszkó lejátszási listájába szólhatnak bele a fesztiválozók. A budapestiek elsőként a Grundon és a Sugar!-ban élhetik ki dj-hajlamaikat, az alkalmazás házibuli-változata pedig elérhető a Mixgar oldalán.

www.mixgar.com

https://recorder.blog.hu/2012/06/30/mixgar_penz_allt_a_hazhoz
Mixgar: pénz állt a házhoz
süti beállítások módosítása