Egy hónapja már örültünk annak, hogy Beck a másoknak való producerkedés (Charlotte Gainsbourg, Thurston Moore, Stephen Malkmus And The Jicks) és mások számainak több lemezen át tartó feldolgozása (Record Club) után a 2012-es évet már egy saját szerzeménnyel nyitotta (a Looking For A Sign című filmbetétdal jótékony visszatérést jelentett a 2002-es Sea Change album folkos melankóliájához), de most megint egy feldolgozást kapunk tőle. Egy 1934-es amerikai sztenderdről van szó, a Harry Warren és Al Dubin által írt, legismertebb formáját pedig a Flamingos 1959-es előadásában kapó I Only Have Eyes For You-ról, melyet az elmúlt évtizedekben is rengetegen feldolgoztak (2005-ben például egyszerre két kortárs huszonéves csodagyerek, Yonderboi és Jamie Cullum is). Ezúttal a jeles amerikai multimédiaművész, a képünk jobb szélén látható Doug Aitken kért fel egy sor mai előadót, hogy május 11-re meghirdetett akciójához, a washingtoni Hirshhorn Museum körfalára 360 fokban vetített Song 1 című installációjának zenei aláfestéséül dolgozzák fel ezt az egy dalt. A közreműködők (Devendra Banhart, No Age, Lucky Dragons, High Places stb.) közül a legnagyobb érdeklődést természetesen Beck verziója keltette – ami itt a Recorderen már most meghallgatható.
a Song 1 installáció beharangozó kisfilmje
az 1959-es Flamingos-verzió:
Jamie Cullum és Yonderboi átiratai, mindkettő 2005 őszéről:
www.beck.com
www.dougaitkenworkshop.com
összeállította: Déri Zsolt