Dürer Kert, 2012. február 16.
Azt már megszokhattuk, hogy a kontinensen Svédország a legjobb a popzenében, és most egy újabb svéd zenekar érkezik hozzánk, hogy bizonyítsa ezt a tételt. A Helsingborgban alakult The Sounds az indie rock felől indulva szép lassan lett azoknak a kedvence, akik az ideális zenei hibridnek a gitárzene és a táncos elektronika fúzióját tartják. A magát biszexuális valló, de inkább a férfiakhoz vonzódó énekesnő, Maja Iversson és az általa vezetett fiúk eddig négy albummal járultak hozzá a svéd popexporthoz, melyek közül az első kettő, a 2002-es Living In America és a négy évvel későbbi Dying To Say This To You még egy multicégnél, a Warnernél jelent meg. A 2009-es Crossing The Rubiconnal már független vizekre eveztek, és egy kis label, a SideOneDummy adta ki tavalyi munkájukat, a korábbi lemezeikhez képest (még) elektronikusabb hangvételű Something To Die Fort is.
A filmzenékben (Kígyók a fedélzeten, Végső állomás 2, Sikoly 4) is gyakran felbukkanó svédek élőben még energikusabbak, mint lemezen, és ennek az oka természetesen nem más, mint Ivarsson színpadi őrülete, amivel még a legszkeptikusabb nézőt is leveszi a lábáról. Főleg, ha elénekli a zenekar legnagyobb slágereit, a Living In Americát, a Seven Days A Weeket, a Song With A Missiont, a No One Sleeps When I’m Awake-et vagy a Dance With The Devilt. A svédek budapesti koncertjéhez két amerikai előzenekar is jár: a szintén gitáros-táncos kaliforniai Limousines, és az ahhoz hasonlóan szintén duóban működő, de jóval elektronikusabb hangzású oklahomai Kids At The Bar.
Jegyár: 4500-5500 Ft
a koncert Facebook-eseményoldala:
http://www.facebook.com/event.php?eid=221026004637201
a Skalar Music és a Recorder nyereményjátéka páros ingyenjegyekért:
http://recorder.blog.hu/2012/02/14/nyerj_jegyet_a_sounds_csutortoki_koncertjere
http://the-sounds.com
http://www.thelimousines.com
http://www.kidsatthebar.com
The Sounds: Something To Die For (2010-es tévéfellépés)
The Limousines: The Future (2012-es klip)
és mutatóba egy 2010-s Kids At The Bar-szám, a Your Body On Me: