(Loose Lips, 2011)
Kezdjük az elkerülhetetlennel: az Azari & III-nek van közös vonása a Hercules And Love Affairrel. Mindkettő bőven merít a nyolcvanas évek elektronikus tánczenejéből, mindkettőnél fehérbőrű producer a főnök (az A&III-nél ráadásul egyszerre kettő) és mindegyik genderelméleti bemutatóként is használható énekeseket alkalmaz - és még a 2011-es Balaton Soundon is ugyanazon a szombati napon léptek fel! A hasonlóságok itt véget is érnek. Az Azari & III két producer, Christian Farley és Alphonse Lanza projektje és nem áll mögöttük New York városának tánczenétől fülledt múltja, a Dinamo Azari és Alixander III néven futó zenészek ugyanis Torontóból jöttek. Nem voltak akkora átütő slágereik még, mint a Blind, de a klubokat már sikerült befűteniük a Reckless With Your Love-val és a Hungry For The Powerrel. Andy Butler mindig változó összetételű melegdiszkó-válogatottja szabadon ugrál az elektronikus műfajok között a hangszeres diszkótól kezdve a törékenyebb chicagói house-ig, addig az Azari & III kizárólag a szintetikus döngölésre hajt. Partihimnuszokat gyártanak. Amikor partit írok, akkor azokra a klausztrofób bulikra gondolok, ahol a plafonról csöpög az izzadtság és a kábítószerektől mindenki elveszti az eszét.
Az Azari & III legnagyobb erénye és gyengesége is egyben, hogy ezt a hangulatot viszi végig 11 számon át. Erény, mert a stílust annyira hatékonyan másolják, hogy ha valaki egy Frankie Knuckles DJ-szett közben szeretné elképzelni magát egy raktárban hajnali kettőkor, akkor az album neki szól. És gyengesége, mert valahol az Azari & III felénél a hangulat egyre paranoidabb és agresszívabb lesz. Nemhiába lesz vége az albumnak a legújabb kislemezdallal, a Manickel – a végére tényleg bele lehet bolondulni.
Egyértelműen azok a számok a legjobbak az lemezen, amelyekben szerepel vokál. A Reckless With Your Love és a Hungry For The Power eddig is nyerő volt, a nyitó Into The Night és az Undecided is felér legjobb számaikhoz, de mintha az instrumentális daloknál kicsúszna az Azari & III alól a talaj. A remek kezdés után a Tunnel Vision és az Indigo érzelem nélküli repetíciója hamar fárasztó lesz, a módszerük visszaköszön később az Infiniti és a Change Of Heart kettősében is. Farley-nak és Lanzának nincsen érzéke az öncenzúrához, a töltelékszámok hosszabbak hat percnél és Cédric Gasaida dívaénekét is kevesebbszer használják a kelleténél. Emiatt az állandó döngetés miatt lesz az Azari & III klubalbumnak kiváló. Otthonra csak házibuliban vagy aerobikra ajánljuk.
8/10
Klág Dávid
a legutóbbi Azari & III-klip, a Manic című dal videója 2011 augusztusából: