Új típusú MTV-díjkiosztó a digitális zenei platformokhoz igazítva

2011.01.25. 16:00, -recorder-

A legújabb zenei trendekhez alkalmazkodni kívánó MTV 2011-ben egy hagyományostól eltérő díjátadó műsorral is készül. A digitális zenei kultúrára fókuszáló show-t, melynek pontos neve egyelőre még titok, áprilisban vagy májusban rendezik meg egyszerre több online platformon.
 
Bár egészen pontosan még nem definiálták a show mibenlétét, azt azért elárulták, hogy egy úgynevezett „multiképernyős élményt“ fog nyújtani az interneten, az online közösségi és mobil kommunikáción keresztül – de semmiképpen sem a hagyományos televíziós közvetítés bevonásával! Azt sem lehet még tudni, hogy pontosan milyen kategóriákban osztanak majd díjakat, de valószínűleg a legjobb zenei blog, a legjobb zenei alkalmazás, a legjobb zenei témájú mém vagy éppen a legjobb Kanye West-tweet is indulhat az MTV elismeréséért. A csatorna azt reméli, hogy az új show olyat jelentős szerepet játszik majd a digitális zenei kultúra alakulásában, mint amilyet a Video Music Awards játszott a videoklipek történetében.
 
Van Toffler, az MTV Networks Music & Logo csoportjának elnöke egy hatalmas interaktív megmozdulásnak nevezte a tervezett eseményt, mely egyszerre ünnepli majd a „coolságot“ és a „geekséget“. „Szórakoztató és meglepő lesz“ – fogalmazott. Míg a legtöbb tévéshow az igazán elterjedt, népszerű dolgokkal, addig ez majd az újdonságokkal, éppen feltörő zenei és zenetechnológiai trendekkel foglalkozik. Bár egyelőre nehéz elképzelni, de a műsornak nem lesz konkrét eleje vagy vége, akár hat órán keresztül is folyhat, a hagyományos díjátadóktól eltérően nem lineáris műsorrenddel – az előadók fellépései lesznek a központban.
 
Az MTV reméli, hogy sikerül közelebb hozni a felhasználókhoz a digitális zene étoszát, illetve ahogyan Toffler fogalmazott, sikerül „szabadon engedni a káoszt“. A show egyébként egy újabb lépés az MTV digitális stratégiájában, mely egyre inkább a növekvő nézettségű webes felületekre épít: az MTV.com, a CMT.com és a VH1.com együttesen nagyjából 60 millió egyedi látogatót számlál havonta. Toffler kiemelte, hogy a zenében a kreativitás és innováció reneszánszát éli manapság a digitális színtereken. Míg mások a zeneipar haláláról írnak, szerinte a rajongók még mindig szenvedélyesen ragaszkodnak a zenéhez, illetve rajongók és előadók között minden eddiginél erősebb kapcsolatok épülnek ki az online térben. 

 
(www.billboard.biz)
Lengyel Dóra
 
A Zeneipar rovat a Zenei Hálózatok egyesület támogatásával készül
 

Címkék: mtv
https://recorder.blog.hu/2011/01/25/mtv_dijkioszto_a_digitalis_zenei_platformokhoz_igazitva
Új típusú MTV-díjkiosztó a digitális zenei platformokhoz igazítva
süti beállítások módosítása