Remixpremier! Rozina x Bernáthy: Closer

2017.10.04. 19:00, rerecorder

rozina_1.jpg

Finom szólva is zajlik Pátkai Rozina körül az élet: nyáron még a 2016-os második bossanova/latin/jazz nagylemezéről mutatta be a negyedik klipet, egy rajzait megelevenítő animációs videót, aztán beszállt az átalakuló Bin-Jipbe (a Recorderen volt az első triphopos dal premierje), de mostanra kiderült, hogy az csak egy rövid kitérő volt, hiszen a saját útját folytatva jelentkezik most egy remixszel, amit Bernáthy Zsigával készített - és eredetije szintén a tavalyi LP-n szerepel. 

Ez persze még nem minden, de inkább adjuk át a szót az énekesnőnek, aki előbb a friss remixről mesél: „A dalt eredeti formájában a legutóbbi bossa nova-lemezemre írtam, eredetileg saját angol szöveggel, a lemez producere azonban akkor portugál szöveget kért rá: magam is beismertem, hogy angolul egyszerűen nem működtem jól abban a zenei közegben. Amikor tavasszal megkerestem Zsigát a remix ötletével és felkértem őt erre a munkára, akkor kaptam az alkalmon, hogy ha nem is egészében, de részleteiben térjünk vissza az angol nyelvhez, használjuk fel a Mais Pertinho nemrég elkészült nagyszerű angol változatát, melyet Rory Winston amerikai költő jegyez. Érdekes csavar, hogy Bán Zsófia portugál szövege is megszólal ebben a Bernáthy-átdolgozásban, nagyon örülök, hogy a dal nyelvi kettős élete végül ebben a formában összeért. Szerettem volna, ha ez a remix megidézi azokat az elektronikus zenéket, amelyekre én is szívesen meditáltam 10-15 évvel ezelőtt – illetve a mai napig szívesen rajzolok vagy montírozok, miközben hallgatom őket. Bernáthy Zsiga munkája számomra óriási megtiszteltetés, remélem egy olyan együttműködés kezdete, mely még később is meglep minket újabb darabokkal.”

Majd a terveit is megosztotta a Recorder olvasóival: „ősztől a Képzőművészeti Egyetem intermédia szakán tanulok, mely most egy igazi nagy kaland, tele érdekesebbnél érdekesebb feladatokkal és nagyszerű személyes találkozásokkal. A Bin-Jip zenekarban való rövid vendégeskedem után újra belevetettem magam a saját projektjeimbe, januárban a Művészetek Palotájában adok koncertet, melyre a felkészülés már most javában zajlik: fantasztikus zenei és vizuális stáb dolgozik az előadás előkészítésében, remélem már ezen a koncerten is megjelenik valami az elektronikus zenéhez és a vizualitáshoz fűződő vonzalmamból.”

Pátkai Rozina bossa novás, jazzes lemezei mellett működteti Minka nevű projektjét, amellyel elsőosztályú versfeldolgozásokat jelentet meg. 


és a friss, analógot digitálissal ötvöző, lüketető átdolgozás: 


itt meg a dal eredetije, a Mais Pertinho


rozinapatkai.com

Pátkai Rozina Facebook-oldala

https://recorder.blog.hu/2017/10/04/remixpremier_rozina_x_bernathy_closer
Remixpremier! Rozina x Bernáthy: Closer
süti beállítások módosítása