Albumpremier! Peter Hyde & Bodoo: K64 Sessions

2016.12.21. 11:00, Frontrecorder

bodoohyde.jpg

A jó nevű hazai elektronikus zenei producereket bevonó, nagyszabású Linda remixprojekt mellett DJ Bodoo egy másik kollektív ügyet is levezényelt: egy pécsi stúdióban, fiatalabb kollégájával, Peter Hyde-dal karöltve és számos helyi zenész közreműködésével született meg az a hangzásában sokszínű, hol meditatív, hol pszichedelikus atmoszférájú, de egységesen mély downtempo elektronika-album, amely itt hallható először.

hyde.jpgA pécsi DAIDAI kollektíva egyik alapító tagja, Nagy Zsolt, azaz Peter Hyde így emlékszik vissza saját szemszögéből a Bodoo-val való együttműködés előtörténetére: "Alapvetően mindketten pécsi srácok vagyunk, két különböző korosztályból. Én még emlékszem, középiskolás éveim alatt mekkorákat buliztam az FPT-s (Fiatal Pornósztárok Találkozója - a szerk.) bulikon, ahol Bodoo zenélt. Egy gyerekkori barátom, Ábel, Marci (Bodó Márton, azaz DJ Bodoo -  a szerk.) unokatestvére javasolta, hogy menjek el ezekbe a bulikba. Akkor én már javában igazi hálószoba dj voltam..Marci mindig olyan szetteket játszott, amik vagy nagyon bejöttek, vagy egyáltalán nem, viszont mindig volt egy-két track, ami nagyon megmozdította a testemet és a fantáziámat, és hatott arra, hogy miként gondolok a zenére. Szóval nekem ezek az első emlékeim Marciról. Pár éve aztán elkezdtük a DAIDAI-t, és sokáig hasonlítottak minket az FPT-hez, mert mi is bulikat szerveztünk és alulról (kis létszámú bulikkal) építkeztünk. Talán épp ezért is dobta fel olyan két éve Péló (Felcser Dávid), hogy csináljunk egy FPT vs DAIDAI bulit. Akkor játszottunk szerintem először együtt, vagy lehet egy Tettye open air-re hívtuk el még előtte? Nem tudom, nem is lényeges. Viszont ami fontos, hogy egy éve éve októberben nagyon meg voltam zuhanva lelkileg. Együtt éltem egy lánnyal, aki lelépett egy rocksztárral. A fiú írt is pár dalt ennek a lánynak - miközben én is épp egy dalon dolgoztam jó ideje. Minden megkérdőjeleződött bennem. Jó lenne olyan magasztos dolgokat mondani, hogy csak a zenébe tudtam kapaszkodni, meg ilyenek, de komolyan elgondolkoztam azon, hogy kell-e nekem egyáltalán a zenével foglalkoznom. Sokat fogytam és nem tudtam aludni. Ekkor jött az ötlet, hogy dolgozzunk a Marcival. Ha jól emlékszem, előtte már beszéltünk róla párszor, de valahogy sose volt rá időnk. Nagyon élveztem a közös munkát. Sok ember megfordult a köreinkben és mindig megteremtődött egy nagyon spirituális légkör. Ezért is lett a lemezen az egyik szám címe, hogy Healing Pulse. Számomra tényleg gyógyító impulzusként hatott ez az atmoszféra. Kiléptem a komfortzónámból, elengedtem a 4/4-et és kísérleteztünk, feszegetve egymás határait. Szóval, emiatt már akkor is megérte, ha senkinek sem fognak tetszeni a zenék. Aztán szép lassan begyógyult a lelkem, jött az új szerelem és majdhogynem el is felejtődött ez a projekt..."

bodoo.jpgBodoo pedig így foglalja össze a lemezanyag megszületését: "2015 nyarának egy szép estéjén, lehet épp a Mecsekoldalba mélyedő katlan buli előtt, vagy a másnapján Nagy Zsolt a már üzemelő DAIDAI kollektíva és stúdió egyik alapítója és lelkes munkása egyik hétköznapi beszélgetésük alkalmával szóvá tette, hogy jó lenne ha bejönnék és csinálnánk valamit. Együtt, mint egy csapat. Zenét nyilván, így készült el jó pár éjjel és nappal alatt az első három szerzemény. Részt vett benne sok jó barát, elsőként Sütő Marci, aki épp akkor Pécsett írta saját dalait, nálam lakott, jókat beszélgettünk meg ment a zene. Nem esett nehezére lesétálni a Király utcai Szabadkikötő hátsó udvarában kialakított stúdióba, ezért is a K64 Sessions a cím, meg mert egyszerű, nem akar a pécsi kreatív háttérsugárzás mítoszra - aminek jó része igaz - ráerősíteni. Innentől a K persze a nagybetűs Kreativitást jelképezi. Jöttek aztán még pécsi karizmák, Soltész “of bass” Peti a Soul Chambers mélyen szántó négyhúrosa, Szénás-Máthé Nándi a Junkie Jack Flash oszlopa réz szaxofonjával, Annna és Coni angyali hangjukkal, Tóth Bálint és Balogh Bandiék a DAIDAI-ból, persze nekik nem kellett beugraniuk, mert stúdiótagok, Jakab Gábor érzékeny gitárjával, Csernák Zozó a Singas Project zenbillentyűse még érzékenyebb hangulatszőnyegeivel, Hardi Emil csellóján, Miski György gitárján, valamint DJ R-NoLD a Punnany Massif megbízható turntablistája, akit nemrég egy Soul Chambers-koncerten csíptünk fel, aztán ő a mi stílusunk.Az első adag zenét hallva Gandharva, a Budabeats atyja és gazdája rövid üzenetben értesített, hogy ha van még a szatyorban, akkor szívesen kiadná, mondjuk a Linda-remixek második válogatása után. Nem kellett kétszer mondani, déli delegációnk belehúzott a munkába, pont egy szerencsés egybeesés következtében a lemez anyaga csak bővült és bővült."

Az elkészült anyag számsorrendje alább, a közreműködők névsorával és Bodoo kommentárjaival:

Atomfunk

Sütő Márton - gitár
Szénás-Máthé Nándor- szaxofon
Soltész Péter - basszusgitár

"Az első téma, amit kinyertünk a mélyvájárkodás bányából. Ütemet elsőnek, aztán jöttek a hangszerek, Soltész a mélyen, Sütő a pengetésen, Nándi szaxofonnal és még egy a cappella is ráforgott a végén, hogy ne felejtsük, honnan jöttünk. I know You got soul!"


Moment Of Truth 

Balogh Andris - ütemek, programozás
Jakab Gábor - gitár
Tóth Bálint - billentyű

"Nagy Zsolt és Balogh Andris közös felvétele, a DAIDAI csapat másik arca, egy magába tekintő, de kifelé kereső lélekteremtő pillanatát foglalja magában."


Nowadays

Csernák Zoltán Samu - billentyű
DJ R-NoLD - lemezjátszó
Jakab Gábor - gitár
Soltész Péter - basszusgitár

"Élőzenei formációnk, a mélyunderground Soul Chambers évente maximum öt koncertet ad, felvett hanganyag nem terjed az interneten, összesen nyolc kazetta kering közkézen, abból is négy az egyik koncertünk első, a másik négy a második felét tartalmazza. Évente csak egy felvétel készül a koncertekről, melyek a zenekar ötéves fennállásából mind Pécsett történtek (illetve kettő volt Pesten, de nem volt rajtuk senki). Viszont játszottunk Ozorán, pár éve a Dragon kisszínpados zárózenekara voltunk. Mindegyik koncert különbözik, nincsenek számok, viszont minden egyes alkalommal mást hívunk vendégnek. Legutóbbi, novemberi koncertünk alkalmával pattant ki e téma hirtelen a kezünkből, amit most rekonstruálva hallhattok."


Wide Water Well 

Jakab Gábor - gitár
Soltész Péter - basszusgitár

"Egy régi hétcolos lemezen találtam ezt a témát, amit másodikként tettünk a munkapadra. Csak a kezdő hangminta volt az alap, és onnan már magától ment minden, segített Soltész Peti a basszuson és Jakab Gábor gitáron."


5imbad + Simbad (speechless version)

Csernák Zoltán Samu - billentyű
DJ R-NoLD - lemezjátszó
Jakab Gábor - gitár

"A dal kezdeti időszakában ez is feldolgozásnak indult, egyik kedvenc magyar zenekaromtól, amelynek a lemezét még gyerekként nyomta kezembe nagybátyám, megalapozva pszichedelikus-dadaista neveltetésem. Az elmúlt hónapokban az eredeti dal szerzőjével sikerült is beszélnem, és kértem alássan, játsszon rá szaxofonnal, olyannal, ami annyira mélyen érintett a nyolcvanas években. A feljátszott hanganyag nem a várt szaxofonnal készült, hanem egy ritka digitális fúvós hangszerrel, az AKAI EWI 4000-el, aminek a hangszíne nem egyezett az eredeti koncepcióval, így a dal más irányt vett. Ez irány viszont a dal eredeti készítőjének nem tetszett, így kérésére se a zenekar nevét, se az ő nevét nem említjük. Persze Ti tudjátok jól, melyikről van szó, mi pedig hálásak vagyunk, hogy hozzányúlhattunk ehhez a gyöngyszemhez, s benne a 20. század magyar basszustémájához, a korai repetitívizmus ékes darabjához, Csernák Zoli, Jakab Gábor és R-NoLD misztikus hozzáadásával, a Szindbád filmből kölcsönzött moralizáló Latinovits-monológgal, mellyel együtt érzünk."


Dawn Flight

Hardi Emil - cselló

"Ez is a DAIDAI stúdió mélyéről keveredett elő, Zsolt egyik kezdeménye, amelynek Hardi Emil csellójátéka adja meg az alaphangulatát."

Bolero XXI

Hardi Emil - cselló

"A Bolero felkérés valahogyan a semmiből esett az ölünkbe, de persze ennek is volt előélete. A 30Y zenekarral való együttműködésem évek óta zajlik, nemcsak zenei téren, hanem képzőművészeti és szellemi, baráti síkon. Végtelenül szeretjük egymást és tiszteljük egymás művészetét, kifejezésmódját, nyelvezetét, pedig nem a legközelebbi terepen leledznek. De közben pedig igen. Ők már évek óta a filharmóniával dolgoznak együtt, és amikor Beck Zoliék kitalálták, hogy ebből a százéves mesterműből kéne egy elektronikus verzió, egyből rám gondoltak. Én meg egyből a Zsoltra (Peter Hyde), hogy ezt együtt kell. A filharmónia pécsi, mi is azok vagyunk, a Miskolci Balett pedig a legdinamikusabb és legfiatalabb vidéken, nem beszélve arról, hogy a 30Y-nal már bevettük Miskolcot nem egyszer, hála a Helynekemnek, és hogy tudunk egymásra számítani. Részemről pedig megtiszteltetés volt, hogy ilyen munkát kapunk. Volt némi tapasztalatom táncosoknak zenét írni, évekkel ezelőtt a Csernák Zolival csináltunk egy komplett estét a Budapesti Tánciskola Trafós estjére. Legizgalmasabb munka, és élvezetes, hisz a zene és tánc házaspárok, egymásért léteznek, számomra a legmagasabb fajta művészi megnyilvánulások között vannak. Szükség is van a két szakma kooperációjára. Zsolt pedig képben van, így könnyen ment a munka. Közben találtunk egy halom Bolero filmet, átiratot, remixet és a többi, szóval bekapcsolódhattunk ebbe a Földet körülölelő folyamatba, áramlatba. Nagy megtiszteltetés volt részt venni benne, főleg az egyetlen bemutató estéjén a különleges és professzionális Kodály Központban, Pécsett, barátok és a család szeme láttára. Életre szóló élmény, köszönjük a Filharmóniának és Zazáéknak!"


Healing Pulse


Sütő Márton - gitár

Szénás-Máthé Nándor - szaxofon
Soltész Péter - basszusgitár 
Miski György - billentyű
Jakab Gábor - gitár
Coni - ének
Annna - ének


és íme a változatos - house, dub, jazzy hiphop, ambient elektronika - összetevőkből és pécsi szálakból sodort teljes K64 Sessions album:

https://recorder.blog.hu/2016/12/21/albumpremier_peter_hyde_bodoo_k64_sessions
Albumpremier! Peter Hyde & Bodoo: K64 Sessions
süti beállítások módosítása