Az idén húszéves Of Montreal augusztus 12-én jelentkezik új albummal, amelyet a zenekart vezető Kevin Barnes bulis, kommunális anyagként ír le, és az első behangozó dal klipjében tényleg csúcsra jár az önfeledt partihangulat - az It's Different For Girls a nemek átjárhatóságát ünnepli.
A tavaly márciusban megjelent legutóbbi Of Montreal-sorlemez szövegeit ugyan jórészt Barnes szakítása adta, zeneileg viszont harsány eklektikusság jellemezte. Nagyjából ezt viszi tovább a jövő hónapban érkező Innocence Reaches, melynél a kurrens elektronikus zenék jelentették a fő hatást Barnes számára (Holly Herndontól a Jack Ü-ig), és elmondása szerint a dalok megírásakor inkább hangkollázsokban gondolkodott. Az augusztus 12-én megjelenő album első kislemezdala, az It's Different For Girls nyolcvanas évekbeli szintipop, diszkó és glamrock fülbemászó keveréke, egy egyik legslágeresebb dal, amit az Of Montreal valaha közreadott. A csipkelődős szövege ugyan a női-férfi sztereotípiákat megfordítva sorolja, hogy miért más lánynak lenni (például mert "nem köpnek a járdára, nem pisálnak az ülőkére"), a szerző szándéka szerint viszont nemcsak a nők (társadalmi megítéléséről) szól, hanem az "emberi faj összes küzdelmes létű ellenkulturális csoportjának dicshimnusza". A dal klipje ennél egyértelműbbé teszi, kikre is gondol Barnes: mindazokra, akik nem férnek bele a férfi és női nemi kategóriába, vagy a kettő között ingadoznak, váltakoznak. A kirobbanóan jókedvű, csiricsáré videó a gender fluiditást ünnepli, amelyben Barnes komolyan hisz. "Számomra a szexuális identitás nem egy kötött dolog, hanem folyékony. Ha a többségi társadalom bátorítaná az embereket, hogy felfedezzék a pszichéjük és szexualitásuk minden oldalát, úgy képzelem, feleslegessé válnának az olyan címkék, mint meleg, hetero, vagy transz" - nyilatkozta nemrég a magát egyébként "bi-furaként" definiáló zenész. Aki az új Of Montreal-klipben szőke nőként rázza, miközben körülötte áll a vogue-bál.