EP-premier és Magyarradar! Hangácsi Márton: Right In Front Of Me

2016.04.26. 11:00, rerecorder

hm-110.jpg

Hangácsi Márton dalszerző-előadó utcazenészként lett ismert, és bár megjárt több induló zenekart is, végül szólóban, önmagát loopolva lép fel élőben és eddigi hanganyagait is egyedül készítette. A rádióbarát - akusztikus gitáros kiindulású - popdalokból álló legfrissebb itt és most debütál, de előtte Magyarradar rovatunkban is bemutatkozik a változatos szerzeményekkel rendelkező énekes-gitáros.

Indulás éve: 2004.

Stílus:  Pop, rock, indie.       

Hatások: Coldplay, John Butler, Imagine Dragons, Black Keys, Vampire Weekend, Erik Sumo Band.

Kiadó:  Nincs.

hm-43_1.jpgTörténet:  Hétévesen kezdett el érdekelni az éneklés, de a zene már előtte is felkeltette az érdeklődésemet. Gitározni a gimi környékén kezdtem. Akkor volt öt évig egy zenekarom, még Zalaegerszegen. Azalatt az idő alatt fejlődtem kicsit, de az igazi zenetanulás, zenésszé válás a Budapestre költözésemmel kezdődött. Megfordultam több zenei műhelyben is (az Etűdben és a Kőbányai Zenei Stúdióban), de hamar rájöttem, hogy az iskolán kívül szeretném zenémet, kreativitásomat kibontakoztatni. Egy ideig utcazenéből éltem, aztán szépen lassan kúsztak be a lehetőségek, klubokban, pubokban léphettem fel. Elég sok zenekarban játszottam, viszont nem volt működőképes egyik sem. Így maradtam egyedül. 2015 elején kezdődött a loop-korszak. Azóta is így játszom, azt hiszem egy darabig ez is marad a terítéken. Működik. Nekem is, a közönségnek is. Itt tart most a történet.

Megjelenések:  Front EP (2012), Other Lovers EP (2015), Right In Front Of Me EP (2016).

Küldetés:  Mindig fejlődni valamiben, hogy a végére én lehessek a (magam felé) tökéletes produkció.

Jövőkép: Nagylemez, videoklip. Az évek múltával ebből sok.

Mellékprojektek: Nincsenek.

Szexepil:  A homlokom elején lévő babahajak.

Legnagyobb eredmény, elismerés: Utcazene fesztivál szakmai díj, az első általam kevert dal. De a legnagyobb eredmény a nagylemez lesz.

ep_borito_1.jpgHangácsi Márton tehát elérkezett harmadik EP-jéhez, amit a Recorderen mutat be, megkértük, hogy szavakkal is tegye meg: „azt mondanám, hogy a Right In Front Of Me EP pillanatképek lenyomata. Akik már ismerik a zenémet, tudják, hogy általában a saját életemből veszem a dalaim témáit, és nem történt ez másként ezen a lemezen sem. A Days például egy hetemet írja le. Például kiderül belőle, hogy néha megnézem a Jóbarátok utolsó évadát – ez talán mással is előfordult már. (mosolyog) A One Fine Day pedig egy érzékenyebb időszakomban született: a hajléktalanokról és a velük való együttérzésről szól. A kislemez címadó dala, a Right In Front Of Me pedig nagyon lendületes, engem a fiatalság vagányságára, „menőségére” emlékeztet és ennek energiáját hozza magával. A kislemez számai a tavalyi évben születtek, ami egy lényeges állomás volt az életemben. Mindettől ezeket a dalokat is valahogy új módon írtam, talán egy kicsit kiegyensúlyozottabb helyről, kinyitva a kaput első nagylemezemhez is.”


Hangácsi Márton a friss kiadványt a Montázs Art Caféban mutatja be április 30-án, Facebook-eseményoldal


és akkor a háromszámos EP, a Right In Front Of Me


Hangácsi Márton Facebook-oldala

fotók és lemezborító: Sámpár Anna
https://recorder.blog.hu/2016/04/26/ep-premier_es_magyarradar_hangacsi_marton_right_in_front_of_me
EP-premier és Magyarradar! Hangácsi Márton: Right In Front Of Me
süti beállítások módosítása