Michael Kiwanuka az az előadó, aki két egymás utáni évben nem lépett fel a Szigeten, de ne legyünk gonoszak, ez semmit nem von le tehetségéből és zenészi kvalitásaiból - melyeket május végén érkező második albumán kétségtelenül újra megcsillant majd a brit énekes-gitáros-dalszerző. A Love & Hate első beharangozója a Marvin Gaye-féle politikus soult idéző Black Man In A White World, melyhez stílszerűen fekete-fehér klip társul.
Az 1988-as születésű Kiwanuka saját bevallása szerint is inkább előadóművész, aki a koncertezést élvezi a legjobban, így nem csoda, hogy a BBC Sound Of 2012 listáján az első helyre rangsorolt zenész három év alatt készült el a Home Again című bemutatkozása utáni második albummal. Ez idő alatt nem sokat hallatott magáról; 2013-ban ő is rész vett Beck kottásfüzetének élő előadásában, 2014-ben megjelent egy kétszámos vinyl kislemeze a Third Man Records-nál, Jack White produceri felügyeletével, tavaly a MOJO magazin CD-mellékletéhez dolgozott fel egy Led Zeppelin-dalt, ennyi, ha a hírértékű történéseket nézzük. Közben szép csendben, nyugodtan megszületett az új albuma, amely május 27-én jelenik meg a Polydornál. Kiwanuka felfedezője és producere, Paul Butler házi stúdiója helyett ezúttal profi nagy stúdióban vették fel a dalokat, melyekből tíz kapott helyet a Love & Hate című lemezen. Közülük az első, amit hallhatunk a beszédes című Black Man In A White World nagyívű soul-kesergője, melyhez Hiro Murai rendezett fekete-fehér klipet, ráadásul olyat, ami egy korábbi emlékezetes videójának, Flying Lotus Kendrick Lamarral közös Never Catch Me-jének a párja lehetne. A dal zenei rendezője mellesleg Danger Mouse volt (a hiphop-producer Inflo mellett).