A nemzetközi sikereket elért Realistic Crew megszűnése után Vranik Krisztián (azaz Krizsó zeneszerző-producer) és a Crew utolsó fellépésein már közreműködő Mészáros Zsuzsa (Marge néven önállóan is aktív dalszerző-énekesnő) Gulyás Kristóf dobossal kiegészülve megalakította az Astrydot. A trió első klipje után elérkezett háromszámos maxijának bemutatójához, melyet itt, a Recorderen tart.
A minimalista elektronikus popzenei projekt 2012 őszén indult, Vranik Krisztián mesél az kezdetekről: „az elektronikus zenét egy másfajta aspektusból szerettük volna megközelíteni. Letisztultabb, minimalistább, de egyben mégis közérthetőbb, a mai hangzásokhoz jobban illeszkedő, egyedi produkciót szerettünk volna létrehozni.” Mészáros Zsuzsa az Astryd indítólökéseiről beszél: „valami természetközeli, de mégis „túlvilági”, hideg zenei teret akartunk felépíteni, ami nagyban épít a kortárs elektronika fagyosabb stílusaira, de mégis erőteljesen jelen van benne a tiszta, meleg hang.” Krisztián szerint „Zsuzsa vokálja és lírikus szövegei a produceri munka nyersességével ötvözve építik fel ezt az univerzumot.”
Krisztián a hatások, új inspirációk kapcsán nem említ konkrétumokat, inkább a sokféleséget emeli ki: „az Astrydban mindenkit megérintett az ezredforduló okosabb minimal techno-ja, a kortárs dubstep, neurofunk és a filth step, de nagyon szeretjük a mai vokális elektronikákat. Ezeket a hatásokat szeretnénk egybegyúrni és egy organikusabb, mégis karcosabb formában átadni.” A zenekar white neon electronica-nak hívja stílusát, de mi fér ebbe bele? „Intelligens, időtlen, éteri elektroakusztikus- és digitális zene, legyen szó sötétebb dubstep-ről, pimasz pop zenéről, teresedő minimal technóról, fojtott drum and bass-ről és némi experimentalról” – vallja Krisztián.
A néhány hónapja indult formáció először egy zártkörű klippremieren és koncerten debütált, de időközben elkészült a bemutatkozó, háromszámos maxi anyagával is. Zsuzsa szerint „egy izgalmas, kreatív alkotófolyamat volt köztem és Krizso közt, ahol vagy a szövegre készült el a produceri munka, ilyen a címadó Cat, esetleg fordítva, de van példa arra is, hogy egy közös, építkező munka eredményeként jött létre a végeredmény. Ami esetünkben fontos szerintem, az a két különálló világ találkozása személyiségben, alkotói öntudatban. Talán éppen ettől válik igazán unikális produkcióvá az Astryd zenében és fellépésekben egyaránt.” Az Astryd február 27-én fog élőben is bemutatkozni a közönségnek, az A38-on lép fel Wax Tailor előtt.
Kiadvány három dalát is jellemezte a zenekar:
Cat: „a dalszöveg kacér kíméletlensége, az elnyújtott, lüktető szubbasszus szőnyegek és a dalközepi lírai zongorabetét és vokál jellemzi a Catet.”
Fake: „finom törések, apró, kitekert hangok, harmonikusan ellenpontozott gitár (Leo és T-Bali működik benne közre) és fanyar vokál. Ez talán a legszemélyesebb és leginkább instrumentális darabunk, akár a szöveg, akár a zenei háttér tekintetében.”
Cat (Eril Fjord Remix): „Eril Fjord különleges remixe önálló dalként is megálló izgalmas, időtlen újragondolása és felépítése a Cat egy-két apró elemének. Szerintünk a maga félinstrumentális jellegével egy gyönyörű neo(n)balladaként keretezi az egész maxit.”
A teljes háromszámos maxi az alábbi lejátszón hallható:
.
ez pedig a Cat videója:
.
az Astryd Facebook-oldala
az első Astryd-fellépés Facebook-eseményoldala