Úgy tudja a Wall Street Journal, hogy az Apple erősen fontolgatja a zenestream-piacra való belépést. Informátoruk szerint az almás óriás ezt egy olyan szolgáltatással tenné, ami hasonlít a Pandora elképesztően népszerű koncepciójához, vagyis a zenehallgató által választott kedvenc számhoz további, hasonló(nak vélt) számokat rendel, a zenei jellegzetességeket figyelembe véve. Az Apple rendszere állítólag ingyenes lenne, de reklámokat szőnének bele.
Ha ez ténylegesen megvalósul (és a találgatások arra is utalnak, hogy a szeptember 12-i nagy Apple-bejelentés – ami valószínűsíthetően az új iPhone lesz – előtt pontot akarnak tenni a kérdésre, hogy egy füst alatt ezt is bejelenthessék), az radikális elmozdulás lenne a letöltögetős iTunes-módi felől.
HOGYAN TALÁLKOZIK A ZENEI ÍZLÉS ÉS A TECHNOLÓGIA? ÍRÁSUNKBÓL MEGTUDHATOD.
A döntés megalapozottságát azonban nem vonhatjuk kétségbe: egy, a Nielsen által nemrég közölt felmérés szerint ugyanis az USÁban több felnőtt nyúl a Pandorához, ha zenét akar hallgatni, mint az iTunes-hoz. Előbbinek közel 55 millió aktív felhasználója van, utóbbinak pedig a júniusi Apple-jelentés szerint 400 millió fiókja – mégis, az eMarketer előrejelzései szerint 2012-ben a Pandora 226,4 millió dolláros nyereségre számíthat reklámból, míg a cupertinói cég "csak" 75,1 millióra az iAd hirdetési rendszerből.
MI A HELYZET A MÁSIK NAGY STREAM-ÓRIÁS, A SPOTIFY JÖVŐJÉVEL? OLVASD EL ITT!