A 2012 legesélyesebb befutóiról szóló összeállításunk dalszerző-előadói részlegében fő helyen – rögtön a szelid Michael Kiwanuka után – említett őrült fekete soul-blues nótafa, a néha gitár, néha magnó kíséretében, néha meg csak a capella éneklő chicagói Willis Earl Beal szombat este Hollandiában, az utrechti Le Guess Who? fesztiválon a színpadról arcon rúgott egy részeg (és mint a rendőrségi jelentésből kiderült: hajléktalan) nézőt, mert az zavarta az előadását. „Ha nem tiszteled a munkám, én sem tisztelem az arcod” – kommentálta akcióját a 28 éves (és abból néhány esztendőt szintúgy hajléktalanként eltöltő) énekes, akit a koncert végén bilincsben vitték el a rendőrök, és az éjszakát az őrszobán töltötte. Hogy azóta már kiengedték-e, arról cikkünk írásakor még nincsenek információk, de amíg a fejleményeket várjuk, hallgassuk meg a Screamin' Jay Hawkins, Tom Waits és Charles Bukowski univerzumába illő fiatalember áprilisban megjelent Acousmatic Sorcery című bemutakozó albumát és/vagy nézzük meg a berlini Festsaal Kreuzberg színpadán adott márciusi koncertjének teljes tévéfelvételét (az utrechti fellépésnek is meg tudjuk mutatni az utolsó percét).
Willis annyira őrült, hogy még az amerikai X-Faktorba is jelentkezett 2011-ben:
Willis Earl Beal 2012 áprilisában megjelent bemutatkozó albuma, az Acousmatic Sorcery itt hallható:
ha felhívod Willist, énekel neked...
.
...ha megkéred, rajzol is, itt 2:22-től:
az Evening's Kiss című dal klipje Willis rajzaival:
a teljes berlini koncertfelvétel márciusból, az ARTE televízió műsorából:
elköszönés az utrechti koncert végén („szeretlek titeket, még az a fickót is, akit pofán rúgtam”), és távozás a rendőrautóban:
összeállította: Déri Zsolt