
Dismay a posztindusztriális kísérleti elektronika a ’90-es évek óta aktív képviselője. Drone-os vagy széttört ritmusú zenéket ad ki, amik filozófiai vagy irodalmi szövegekből indulnak ki. Ez a kritika először a Recorder magazin 127. számában jelent meg.
Ezt a két EP-t Tillmann J. A. A Ladomi lelet című könyve inspirálta. Az első rész kábé ipari zene, amit megfoghatatlansága tesz izgalmassá: néha mintha valós történések zajait hallanánk, vagy egy fiktív világ (elképzelt) hangzó dokumentálását, máskor a zene jelzi a megcsináltságát.
A második rész egy súlyos, bólogatós ütemmel indul, ami 12 másodperc múlva minden ok nélkül elhalkul. A hol ipari / EBM-es, hol drone-os, hol neoklasszikus zenébe mintha egy külső erő avatkozna bele kényére-kedvére: széteffektezi, zajjal borítja be, egymásra tol össze nem illő rétegeket. Ez a (némileg a Muslimgauze-t idéző) megoldás megszokhatatlanul idegenné teszi a zenét. Haladóknak kifejezetten ajánlott.
Előadó: Dismay
Cím: The Ladom Artefact I. & II.
Kiadó: szerzői kiadás
Megjelenés: 2025. február 16. / július 25.
Műfaj: kísérleti
Kulcsdal: Buildings and Institutions / Relations
9/10
Rónai András
Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.


