A rave-től a garage-en át a jungle-ig sok mindennel eljátszik a veterán (bár nevet változtató) producer, aki össze tudja egyeztetni a kísérletezést a könnyedséggel. Ez a kritika először a Recorder magazin 121. számában jelent meg.
Ralph Cumbers 2006 óta aktív Bass Clef néven. A dubstep közeléből indult, majd más, főleg basszusnehéz műfajok felé is kalandozott; legfontosabb jellegzetessége az, hogy össze tudja hozni a kísérletező hozzáállást a könnyedséggel. Ezt az új művésznevére is átvitte – bár a First Hit egy ordas hoover szintivel támad le.
Az album több stíluson is végigmegy (rave, house, hiphop, garage, jungle satöbbi), és mindegyikkel eljátszik. Gyakran fog egy nagyon jellegzetesen műfajhoz kötött szintihangzást, ritmust, énekmintát, és sűrítve loopolja, saját magára tekeri; néha olyan szűrőt ereszt a zenére, hogy a fele fennakad rajta; olykor a ritmusokat is megszabdalja. A számok felépítését is megtekeri: néha túl egyenes, máskor túl kanyargós.
A nagy találmány az, hogy (a dekonstruált klubzenék többségével szemben) átlátható marad a hangzás. Bár vannak „nehéz” részek, mindig jókor kanyarodik vissza a (majdnem)bulizás közelébe, így szórakoztató marad a lemez, sőt, többször kifejezetten mókás.
Cím: All The Hits
Kiadó: Wrong Speed
Megjelenés: 2025. január 10.
Műfaj: kísérleti
Kulcsdal: A Place To Stay A Space To Play
8/10
Rónai András
Még több Recorder a Facebookon. Még több Recorder a Facebookon. Még több Recorder, ott, igen.