Eljátszik mindennel. Myriad Myriads: All The Hits (lemezkritika)

2025.02.26. 09:02, RRRecorder

A rave-től a garage-en át a jungle-ig sok mindennel eljátszik a veterán (bár nevet változtató) producer, aki össze tudja egyeztetni a kísérletezést a könnyedséggel. Ez a kritika először a Recorder magazin 121. számában jelent meg.

Ralph Cumbers 2006 óta aktív Bass Clef néven. A dubstep közeléből indult, majd más, főleg basszusnehéz műfajok felé is kalandozott; legfontosabb jellegzetessége az, hogy össze tudja hozni a kísérletező hozzáállást a könnyedséggel. Ezt az új művésznevére is átvitte – bár a First Hit egy ordas hoover szintivel támad le.

Az album több stíluson is végigmegy (rave, house, hiphop, garage, jungle satöbbi), és mindegyikkel eljátszik. Gyakran fog egy nagyon jellegzetesen műfajhoz kötött szintihangzást, ritmust, énekmintát, és sűrítve loopolja, saját magára tekeri; néha olyan szűrőt ereszt a zenére, hogy a fele fennakad rajta; olykor a ritmusokat is megszabdalja. A számok felépítését is megtekeri: néha túl egyenes, máskor túl kanyargós.

A nagy találmány az, hogy (a dekonstruált klubzenék többségével szemben) átlátható marad a hangzás. Bár vannak „nehéz” részek, mindig jókor kanyarodik vissza a (majdnem)bulizás közelébe, így szórakoztató marad a lemez, sőt, többször kifejezetten mókás. 

Előadó: Myriad Myriads

Cím: All The Hits

Kiadó: Wrong Speed

Megjelenés: 2025. január 10.

Műfaj: kísérleti

Kulcsdal: A Place To Stay A Space To Play

 

 

8/10

Rónai András

https://recorder.blog.hu/2025/02/26/myriad_myriads_all_the_hits_lemezkritika
Eljátszik mindennel. Myriad Myriads: All The Hits (lemezkritika)
hirdetés
süti beállítások módosítása