Alone – Itt az első dal a 16 év után érkező új The Cure-lemezről

2024.09.26. 13:02, srecorder

the-cure-setlist.jpg

November elsején most már tényleg megjelenik a Songs of a Lost World című új Cure-album.

„Ez a szám volt a lemez kulcsa: amint felvettük a zenét, tudtam, hogy ez lesz a nyitódal, és éreztem, hogy az egész album összeáll. Egy ideje már küzdöttem, hogy megtaláljam a megfelelő nyitósort a megfelelő nyitódalhoz, az egyedüllét egyszerű gondolatával játszottam. Amint befejeztük a felvételt, eszembe jutott Ernest Dowson angol költő Dregs című verse, és ez volt az a pillanat, amikor tudtam, hogy ez a dal – és ez az album – valóban lesz” – mesélte Robert Smith az Alone-ról, amelynek első sora („This is the end of every song that we sing”) a Dregs utolsó sorát keretezi újra. („This is the end of all the songs man sings.”)

Ernest Dowson: Dregs

The fire is out, and spent the warmth thereof,
(This is the end of every song man sings!)
The golden wine is drunk, the dregs remain,
Bitter as wormwood and as salt as pain;
And health and hope have gone the way of love
Into the drear oblivion of lost things.
Ghosts go along with us until the end;
This was a mistress, this, perhaps, a friend.
With pale, indifferent eyes, we sit and wait
For the dropped curtain and the closing gate:
This is the end of all the songs man sings.

Az Alone megjelenésével párhuzamosan elindult a Songs of a Lost World előrendelése is, ezért katt ide.

Robert Smith korábban a Disintegration „hangtájaihoz” hasonlította a lemezt, és azt mondta, ezen lesznek a legborúsabb zenéi, amiket valaha írt. Az NME-nek azt is elárulta, hogy az elmúlt évek eseményei (a szüleit és a bátyját is elvesztette) állhatnak amögött, hogy így érez az új albummal kapcsolatban.

„Korábban olyan dolgokról írtam, amikről azt hittem, hogy értem őket. Most már viszont tudom, hogy értem. A dalszövegek, amiket erre az albumra írtam, számomra sokkal igazabbak. Őszintébbek. Valószínűleg ezért van az, hogy maga az album egy kicsit borúsabb és komorabb. Úgy érzem, hogy olyasmit akarok csinálni, ami kifejezi annak a sötétebb oldalát, amit az elmúlt években tapasztaltam – de úgy, hogy az embereket is lekösse.”

Robert Smith még a zenekar 2022-es, Budapestet is érintő turnéjára ígérte a Songs of a Lost World megjelenését, amiről több dalt is játszottak akkor élőben. Ha ezekre is kíváncsi vagy, itt egy videó egy tavalyi mexikói fellépésről, amely az Alone-nal indul, és később elhangzik az And Nothing Is Forever és az Endsong is.

Ez pedig az új lemez borítója, ami a Cure-ral régóta dolgozó Andy Vella munkája, rajta Janez Pirnat 1975-ös szobrával.

the_cure_songs_of_a_lost_world_art.jpg

cure-.jpg

Címkék: the cure
https://recorder.blog.hu/2024/09/26/alone_itt_az_elso_dal_a_16_ev_utan_erkezo_uj_the_cure_lemezrol
Alone – Itt az első dal a 16 év után érkező új The Cure-lemezről
süti beállítások módosítása