Unikális cseleszta, víztározó-ambient és építkező techno – Itt van Botond Orikiss első mini-albuma!

2024.02.29. 12:30, srecorder

botond_orikiss_01.jpg

Unikális cseleszta, víztározó-ambient, építkező techno és érzelmes szólózongora ad szép ívet Őri-Kiss Botond mini-albumának. A zongorista-zeneszerző több hazai és külföldi együttesben játszott már, de most Botond Orikiss néven, a Luminous Carats Jeruzsálemben született és itt, a Recorderen debütáló anyagával indítja útnak szólókarrierjét.

Jon Hopkins vagy Nils Frahm rajongóinak biztosan izgalmas hangot jelent majd a hazai színtéren a Théque Records gondozásában megjelenő Luminous Carats, melynek szerzeményeiről így mesélt Botond:

„Jeruzsálemben az első albérletem ablakából kilátás nyílt az esti városra, itt kezdtem el írni, ez adta az album alaphangulatát, innen is az albumcím. Először a Luminous Carats született meg, amit az Evolving Carats követett. A kint töltött hónapok alatt szépen fokozatosan épültek ki az ötletek, majd a legvégén kötöttem össze a számokat. A komponálás folyamatosan csiszolódott buszon, vonaton, séta közben.”

A teljes, 16 perces, összefüggő kompozíció változatos ívet ír le; az első mű érdekessége, hogy az általában szimfonikus zenei műfajban használt cselesztára íródott, amelybe elsőre beleszeretett Botond. (A különleges hangszer felvételében Pálinkás Márton működött közre.)

A második, rövidebb ambient művet pedig egy különleges jeruzsálemi helyszín inspirálta: „Az átvezető St Helena Cisternt a Jeruzsálemi Szent Sír Bazilika alatt található, lenyűgöző hangulatú víztározó ciszternában vettem fel. Csengőket, perkusszív hangszereket vittem a helyre, melyeket a Besh-o-Dromot is alapító Barcza Gergőtől kaptam kölcsön” – mesélte Botond.

botond_orikiss_02.jpg

A technoalapokon nyugvó Evolving Caratsnál jut el az utazás a dinamikus csúcspontjára, melynek a címe is utal az építkező szerkezetére. Ezt csendesíti le az albumot záró Garden of Peace, egy szóló-zongoradarab, ahol „a felvétel Vajda Bence munkája, és közreműködött még a szabadban arra járó verőcei madárkórus”.

Az album élőben az idei Piano Day-en fog debütálni a MOM Kultban április 6-án. Jegyvásárlás, Facebook-esemény. Idén ősszel pedig érkezik Botond első LP-je, egy stúdióalbum zongorára és Fender Rhodesra komponálva, amely szintén a Théque Records gondozásában fog – a tervek szerint vinylen – megjelenni.

Az album borítóját a Lobotworks készítette, Németh Balázs Kristóf pedig meg is animálta. A keverést és a maszterelést Lászlóffy Andrásra bízta Boti. Az album létrejöttéhez külön köszönet jár az Óbudai Danubia Zenekarnak, Fuchs Benjáminnak és Borsay Máténak.

 

Botond Orikiss a Facebookon. Instagramon.

Fotól: Karancsi-Albert Rudolf.

Premier rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.

https://recorder.blog.hu/2024/02/29/unikalis_cseleszta_viztarozo-ambient_es_epitkezo_techno_itt_van_botond_orikiss_elso_szoloalbuma
Unikális cseleszta, víztározó-ambient és építkező techno – Itt van Botond Orikiss első mini-albuma!
süti beállítások módosítása