A tavalyi, Pripyat című albuma váratlan nemzetközi sikerén felbuzdulva máris új munkával jelentkezik a katalán Marina Herlop, akinek a zenéje valahol az akusztikus hangszerek teremtette tradícionális folk és az elektronikus effekteknek köszönhetően önmagából kifordított, avantgárd pop között lavírozik. Ez a kritika először a Recorder magazin 109. számában jelent meg.
A Nekkuja Marina Herlop eddigi legvidámabb hangulatú lemeze, a hangzás és az előadásmód helyenként egészen meseszerű: Herlop a dalok írása közben a saját elméje kertészének képzelte magát, aki kigyomlálja a rossz emlékeket és kellemetlen érzéseket a fejéből.
Míg a nyitó Busában fura elektronikus hangok és dördegelmes dobok vannak főszerepben (visszautalva Herlop korábbi anyagaira), addig később egészen ellágyul a narratíva, például a Karadában már madárcsicsergés és field recordingok navigálják a hallgató képzeletét valami nyugodt, utópisztikus síkra. Ez a számról számra történő transzformáció jót tesz a végeredménynek, a klasszikus zongorával vezérelt Reina Mora és záró Babel egyértelműen Herlop életművének legjobbjai közt van.
Előadó: Marina Herlop
Cím: Nekkuja
Kiadó: PAN
Megjelenés: 2023. október 27.
Műfaj: avantgárd pop, folk, elektronikus
Kulcsdal: Babel
8,5/10
Velkei Zoltán