Aláfestőzene világvégéhez. Sqürl: Silver Haze (lemezkritika)

2023.06.19. 10:09, FRecorder

squrl.jpg

Kiadta első lemezét Jim Jarmusch kéttagú (a másik tag Carter Logan) drone rock projektje, a Sqürl, ami korábban olyan Jarmusch-filmekhez csinált már zenéket, mint a Paterson, a Halhatatlan szeretők és Az irányítás határai. Ez a minikritika először a Recorder magazin 105. számában jelent meg.

A zene soha nem állt távol Jim Jarmuschtól, mostanra viszont úgy néz ki, megfordultak az eddigi prioritások és a filmipar jelenlegi állapotából kiábrándult rendező szívesebben foglalkozik a Carter Logannal közös duójával, mint, hogy költségvetési tervekről vitatkozzon producerekkel. Persze a mozis vonalat nem tudta teljesen elengedni és az eddig inkább filmzenéket készítő zenekarának első stúdiólemezén is folyton visszaköszön a mozgóképes hangulat.

A belassultan hömölygő album, amin a főszerepet játszó pszichedelia, doom és drone itt-ott egy kis déli blues-al keveredik, jellegzetesen az a fajta, amit hallgatva akaratlanul is képsorok pörögnek az ember fejében. Az abszolút csúcspont The End Of The World alatt pedig, ahol Jarmusch mintha egy poszt-apokaliptikus film forgatókönyvéből olvasna fel részleteket, az a hallgató első gondolata, hogy mennyire jó lenne, ha ebből egyszer mégiscsak filmet készítene.

squrl_silverhaze.jpgElőadó: Sqürl

Cím: Silver Haze

Kiadó: Sacred Bones

Megjelenés: 2023. 

Műfaj: psychedelic doom drone 

Kulcsdal: The End Of The World

 

 

9/10

Frank Olivér

https://recorder.blog.hu/2023/06/19/squrl_silver_haze_lemezkritika
Aláfestőzene világvégéhez. Sqürl: Silver Haze (lemezkritika)
süti beállítások módosítása