Kiadta első lemezét Jim Jarmusch kéttagú (a másik tag Carter Logan) drone rock projektje, a Sqürl, ami korábban olyan Jarmusch-filmekhez csinált már zenéket, mint a Paterson, a Halhatatlan szeretők és Az irányítás határai. Ez a minikritika először a Recorder magazin 105. számában jelent meg.
A zene soha nem állt távol Jim Jarmuschtól, mostanra viszont úgy néz ki, megfordultak az eddigi prioritások és a filmipar jelenlegi állapotából kiábrándult rendező szívesebben foglalkozik a Carter Logannal közös duójával, mint, hogy költségvetési tervekről vitatkozzon producerekkel. Persze a mozis vonalat nem tudta teljesen elengedni és az eddig inkább filmzenéket készítő zenekarának első stúdiólemezén is folyton visszaköszön a mozgóképes hangulat.
A belassultan hömölygő album, amin a főszerepet játszó pszichedelia, doom és drone itt-ott egy kis déli blues-al keveredik, jellegzetesen az a fajta, amit hallgatva akaratlanul is képsorok pörögnek az ember fejében. Az abszolút csúcspont The End Of The World alatt pedig, ahol Jarmusch mintha egy poszt-apokaliptikus film forgatókönyvéből olvasna fel részleteket, az a hallgató első gondolata, hogy mennyire jó lenne, ha ebből egyszer mégiscsak filmet készítene.
Előadó: Sqürl
Cím: Silver Haze
Kiadó: Sacred Bones
Megjelenés: 2023.
Műfaj: psychedelic doom drone
Kulcsdal: The End Of The World
9/10
Frank Olivér