Dühös ének, torzuló gitár, zakatoló dobgép, sláger - ide jut el a Machinecho duó bemutatkozása, de hosszú út vezet idáig. Ez a kritika először a Recorder magazin 102. számában jelent meg.
A Machinecho a lo-fi noise rock Eyes On U-ból ismert Lengyel Henriett és Gulyás Árpád duója; utóbbi Lanuk néven absztrakt kísérleti elektronikát ad ki, de itt gitáron, dobgépen játszik (közelebbi referencia egykori zenekara, a derTANZ). A Broken Mirror olyan, mintha egyetlen célra tartana: hogy elérje a záró Dead Horse című slágert, amiben torzul és küzd a gitár, zakatol a dobgép, Henriett pedig torzítva dühösködik (némileg PJ Harvey korai korszakát megidézve), mégis ellenállhatatlanul fülbe mászik.
De hosszú út vezet idáig: az Intróban szegény gitár zajba fullad; az ének a hangulatosan sötét második, a dobgép a harmadik számban érkezik, de még össze-vissza csapkod. A bluesos címadó dalra két, mániákusan önmaga köré csavarodó szám következik, hogy végül minden összeálljon. Persze nem(csak) a cél, hanem az út a lényeg; valójában az összes szám – mindegyik a maga módján – pompás (kísérleti) noise rock: Lengyel Henriett szenvedélyes, emellett olykor játékos éneke magával ragad, a gitár csodásan torzul.
Előadó: Machinecho
Cím: Broken Mirror
Kiadó: szerzői kiadás
Megjelenés: 2023. február 12.
Műfaj: noise rock
Kulcsdal: Dead Horse
8/10
Rónai András
Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.