“Ez túl fontos ahhoz, hogy csak az ösztöneimre hagyatkozzak” - Weyer Balázs a Filmzene podcastban

2022.12.11. 18:46, Gaines

weyer.jpg

A Filmzene podcast első évadának záróadásában olyan aspektusát vizsgáljuk meg a filmzenéknek, amiről eddig csak érintőlegesen beszéltünk, pedig óriási hatást tudnak gyakorolni a nézőre: ez a betétdal. De mitől lesz igazán felejthetetlen egy betétdal? A választ Weyer Balázzsal keressük, aki olyan sorozatok és filmek music supervisorként dolgozott, mint a Társas játék, az Aranyélet, A besúgó vagy A Viszkis. Az adás megtalálható a Spotifyon, a Google Podcastban, az Apple Podcastsban, vagy más ismert podcasthallgató appekben!

Weyer Balázs nem titkolja, hogy a zene mindig fontosabb szerepet töltött be az életében, mint a film, de azért elmeséli, hogyan zajlott a filmes coming-of-age időszaka, és melyek voltak azok a filmzenék, betétdalok, amikre először figyelt fel. Megtudhatjuk, miért volt ideális munkahely az HBO, ahol kitanulhatta a zenei szerkesztés csínját-bínját, mi pedig alapos kiképzést kapunk az egyes dalok filmes felhasználásához fűződő jogosítási procedúrák nem egyszer kalandos mikéntjéből.

Miért érződnek futószalagon gyártottnak sok sorozat betétdal-válogatásai? Muszáj, hogy zenei szerkesztőként személyes kötődésed legyen a munkádhoz? Mi történik akkor, ha egyetlen problémás jelenet megoldására kell beugrani egy produkcióba? Át lehet-e tolni egy nemzetközi terjesztésre szánt HBO-sorozatnál egy csak a magyar kulturális kontextusban értelmezhető betétdalt?

Van egy szuper cikksorozatunk, amiben magyar filmrendezőket kérdezgetünk betétdalokról

Weyer rendszerező típus, de hogy pontosan milyen rendszer szerint építi fel magának azt a zenei könyvtárat, amiből aztán jelenetekhez válogathat betétdalokat, az csak az adásból fog kiderülni. Ahogy az is, hogy melyik sorozathoz válogatott mindegyik szereplőnek egy-egy külön zenei világot jelképező playlistet, hogyan örökítette meg filmen egy máskülönben elfeledett bárzongorista és presszó történetét, hogyan jutott eszébe az Első emelet a Duran Duranról A besúgóban, milyet szól a hegedű, ha éppen lelőnek egy koncentrációs táborban, és milyen válságot kellett egy rögtönzött nemzetközi szakértői csapattal megoldani a Saul fia cannes-i bemutatója előtti hétvégén.

Hallgasd a műsort a Spotify-on, a Google Podcastban, az Apple Podcastsban, vagy
más podcasthallgató alkalmazásokban! 

A podcast műsorvezetője Huszár András és Varga Ferenc, a műsor vizuáljáért Richolm Orsolya felel.

A Filmzene podcast a Nemzeti Kulturális Alap Hangfoglaló Könnyűzene Támogató Program támogatásával jött létre.

nka_hangfoglalo_logo_650_2_1_45_88.jpg

https://recorder.blog.hu/2022/12/11/_a_betetdal_tul_fontos_ahhoz_hogy_csak_az_osztoneimre_hagyatkozzak_weyer_balazs_a_filmzene_podcastba
“Ez túl fontos ahhoz, hogy csak az ösztöneimre hagyatkozzak” - Weyer Balázs a Filmzene podcastban
süti beállítások módosítása