Trentemøllert senkinek sem kell bemutatni, aki picit is otthonosan mozog a műfajban. A dán művész sajátos hangzásvilágával és okos, hideg, táncolható dalaival az elmúlt évtizedek egyik legmeghatározóbb producere lett. Hazánkban is többször adott különleges atmoszférájú koncertet, most pedig új lemezével tér vissza november 28-án az Akvárium Klubba a Live Nation és a New Beat szervezésében.
Míg sok művész a feltalálás és önmaga újra feltalálásának mintáját követi, Anders Trentemøller életművét ugyanazon a görbén haladó pontok sorozata jellemzi. 2006-os debütáló, Last Resort című albumát követően a dán producer minden egyes lemeze egy következő fejezetet képvisel egy folyamatosan fejlődő sorozat újabb részeként. Az ellentétek és a paradoxonok is gyakran feltűnnek a sorozatban, ez érhető tetten Obverse című lemezén is, ahogy az emlékezés és visszaemlékezés is felsejlik az album témái között. Mindez a nosztalgia elkerülésével. Az azt követő Memoria azonban már még mélyebbre hatol az emlékezés témájában, valamint az ellentétek is megjelennek a dalokban: a fény és a sötétség, a turbulencia és a nyugalom, az átható hideg és a megnyugtató melegség, amelyeket az északi környezet inspirált. A Memoria az eddigi leghosszabb albuma a maga 12 dalával, komor, introspektív darabokkal, merítve a motorik, shoegaze, noise rock, valamint az elektronikus pop világából is. A csak instrumentális darabokat felvonultató Obverse-zel ellentétben a Memoria instrumentális és vokális dalokat is tartalmaz, melyeknek ezúttal a szövegét is Trentemøller jegyzi.
„SOHA NEM KÉSZÍTETTEM TISZTÁN TECHNÓT” – INTERJÚNK TRENTEMØLLERREL.
Trentemøller itthon már többször adott telt házas koncertet, legutóbb 2017-ben járt nálunk, úgyhogy most már igazán ideje, hogy ismét átadhassuk magunkat a skandináv elektronikus zene rideg hullámzásának.
Jegyvásárlás. Facebook-esemény.
fotó: Sofie Nørregaard